Avatar billede ssstamme Nybegynder
15. december 2004 - 13:47 Der er 9 kommentarer

Hvorfor kan jeg se en computer på netværket

Hej ..

Erhm den her er tricky, men vi prøver alligevel.

Jeg har 2 computere koblet på det samme netværk via en switch. Begge computere kan fint gå på nettet.

Hvis jeg går ind i netværksteder og trykker på vis arbejdsgruppe computere, kommer der en del computere frem incl. min nummer 2 computer. Men jeg kan ikke få dagang til den...

Hvis jeg søger efter "arbejdsgruppe computere" på computer nummer 2 (den som jeg godt kan se men ikke få adgang til), så får jeg at vide at den ikke har adgang til netværket !!

Det der så undre mig er.. hvorfor kan jeg se computeren på netværket, men ikke få adgang til den... ??
Avatar billede cypres Nybegynder
15. december 2004 - 14:27 #1
Hvilket styresystem er der på dem begge!!!
Avatar billede cypres Nybegynder
15. december 2004 - 14:28 #2
Win98 og du ikke har delt noget på den som ikke kan ses er det derfor.
WinXp og du har sp2 på, kan det være derfor
Avatar billede ssstamme Nybegynder
15. december 2004 - 15:25 #3
hej Cypres...

Jeg har xp og sp2 på dem begge ...

Er der noget jeg kan gøre ?

howsa
Avatar billede cypres Nybegynder
15. december 2004 - 15:45 #4
Hej Howsa :)

Du kan prøve at slå firewallen fra inde i kontrolpanelet. SP2 er meget restristiv.

cypres
Avatar billede cypres Nybegynder
15. december 2004 - 15:56 #5
Jeg har set på nogle pc'er som får sp2 installeret at der går noget galt med den lokale sikkerhedspolitik.

Prøv at gå i Kontrolpanel/Administration/Lokal sikkerhedspolitik. Under Lokale politikker/Tildeling af brugerrettigheder. Klik på "Få adgang til denne computer fra netværket”.
Hvis der ikke er noget derinde skal du tilføje en bruger eller alle..
Klik i ”Tilføj bruger eller gruppe” og tilføj den bruger du vil have til at komme ind på pc'en

Brug denne policy med omtanke, da den kan åbne din pc til alle....
Avatar billede ssstamme Nybegynder
15. december 2004 - 17:36 #6
Jeg forsøgt frem og tilbage uden held...

Men fejlen ligger bestemt hos den ene computer. Hvis jeg trykker på netværksteder kan jeg som sagt ikke få lov til at se andre "arbejdsgruppe computere" . Har forsøgt med at slå firewallen fra ... uden resultat ..

Lort ...

Men tak for hjælpen ellers
Avatar billede cypres Nybegynder
16. december 2004 - 08:25 #7
uhmm OK.. :) Any time!
Avatar billede keun Nybegynder
23. februar 2005 - 12:47 #8
Det du skal gøre er at gå ind i egenskaber for din netforbindelse og install en ipx/spx protecol! Husk at nu er det muligt for alle at gå ind på din PC og se hvad du har shared - derfor bør du oprette password til din PC.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. juni 2005 - 20:43 #9
(Er denne stadig aktuel???)
GENERELT: http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/