Avatar billede dragonnight Nybegynder
15. december 2004 - 08:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Grafikkort.

Hej.

Først lidt om hardwaren:

AMD Athlon XP-A, 1847 MHz (11 x 168) 2500+
ASRock K7S41GX
256 MB
Grafik Kort    NVIDIA GeForce4 MX 440  (64 MB)
3D Acclerator    nVIDIA GeForce4 MX 440
Monitor    Fujitsu Siemens C779  [17" CRT]  (YEPK005078)

Blev stillet en opgave i går som jeg ikke helt fik løst og håber nu på lidt hjælp fra jer.
Skærmen vil ikke starte op. Lampen i skærmen forbliver bare orange.
Jeg sætter den så til det onboard`ede kort og vupti, det hele virker.
Så fjerner jeg alt hvad der er af Nvidia drivere osv. Så slukker jeg computeren, sætter skærmen til grafikkortet og det hele starter fint op. Jeg installerer nu Nvidia driver og alt virker og ser pænt ud. Prøver at køre et spil og det virker også.
Kigger en tur i BIOS og ser at der ud for AGP står AUTO så det er vel ok eller hvad?

Nevøen kommer glad og henter sin computer igen.
10 min. Senere ringer han og siger ”min skærm vil ikke starte op”.
Jeg spurgte om stikket sad i den rigtige port, (grafikkortet) og det gjorde det. Han havde også prøvet med en anden skærme men med samme resultat, så skærmen er det jo ikke.

Dog bad jeg ham ikke om at sætte den til det onboard`ede, men jeg vil tro at den så vågner igen.
Men hvorfor mon den gør sådan?

Jeg skal først over til ham sidst på eftermiddagen men modtager gerne allerede nu, forslag og gode idèer. Vender tilbage i aften med feedback.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. december 2004 - 08:41 #1
Har du husket, at indstallere AGP driver til bundkortet?
Avatar billede mc_goblen Praktikant
15. december 2004 - 08:42 #2
Bruger din ven evt TV-out? - Jeg ved nemlig at f.eks. ATI's kort kan ha' en irriterende vane med at sende output til fjernsynet som standard, og ikke til skærmen?
Avatar billede dragonnight Nybegynder
15. december 2004 - 08:46 #3
Ja der skulle være installeret AGP drivere.
Nej han bruger ikke TV-out.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. december 2004 - 08:52 #4
Prøv at sætte AGP til enable istedet for auto. Husk esc-f10 og enetr.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. december 2004 - 10:07 #5
hvis du har installeret den nye driver fra Nvidia, er kortet ikke understøttet..(se releas note)
Prøv evt. 44.03..O)
Avatar billede dragonnight Nybegynder
15. december 2004 - 10:45 #6
OK. Er ved at hente 44.03
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2004 - 11:49 #7
Som sempron skriver, sæt AGP til Enable ! !
Avatar billede dragonnight Nybegynder
16. december 2004 - 08:18 #8
Hej igen.
Bevæbnet med div. drivere og andet software traskede jeg over til nevøen igår for at se på computeren. Det viser sig så at de alligevel har sat skærmen i det onboardede kort :-(
Så jeg sætter skærmen ned i grafikkortet, tænder computeren og alt virker fint.
Nå men om ikke andet så fik jeg da en gå-tur og noget friskt luft ud af det.

Men tak for hjælpen til jer alle.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. december 2004 - 08:21 #9
Selv tak.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. december 2004 - 02:18 #10
Anytime ! !

God Jul
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. december 2004 - 08:41 #11
I lige måde.