Avatar billede fjaeger Nybegynder
14. december 2004 - 21:47 Der er 9 kommentarer

gbit netkort problem på netværk

Hej
Jeg har lige fået mit nye bundkort Asus P4C800-E Deluxe med gbit netkort (tidligere ABiT IC-7 MAX3 ligeledes med 1gbit netkort, mener det er den samme model). Problemet er at den ikke vil gå på nettet. Jeg deoppede at fikse det på det gamle mobo, men nu vil jeg gerne ha løst problemet. Jeg har den zyxel router fra CC, og en xnet 100base hub. Jeg sidder på min bærbare nu, som også har gbit netkort, og det virker fint.

Jeg har prøvet at pinge den herfra den bærbare, med blandede resultater, og tit med 50% loss.. men den siger altid at svartid er 0ms (?).

Har prøvet at pinge http://www.google.com fra den, og den siger den ikke kan finde host :/.

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak.

PS. skriv hvis i vil have mere info.
Avatar billede fjaeger Nybegynder
14. december 2004 - 21:49 #1
den har 80% af tiden loss når jeg pinger noget i cmd...
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2004 - 21:59 #2
Mine to hoved mistænkte er

1. Et dårligt netkort

2. en firewall, f.eks. XP's egen eller en router, der ikke tillader ICMP protokollen (der bl.a. indeholder ping)
Avatar billede fjaeger Nybegynder
14. december 2004 - 22:03 #3
@bufferzone - men bare på 2 forskellige bundkort med (tror jeg nok samme gigabit lan) det er sket. gigabit kortet her i min bærbar virker helt uden problemer.
Avatar billede leif Seniormester
14. december 2004 - 22:34 #4
Og din maskine får IP, Gateway samt DNS servere fra din router ?
Avatar billede fjaeger Nybegynder
14. december 2004 - 22:36 #5
@leif - jeg har også prøvet selv at give den det hele.
Avatar billede leif Seniormester
14. december 2004 - 22:43 #6
Hvis det kun er en Hub du har ville jeg prøve at starte med at skifte den ud til en switch ! (Kan fåes fra 250,-)
Avatar billede fjaeger Nybegynder
14. december 2004 - 22:46 #7
tjoo, kan være det er det. men min bærbare jeg sider på nu har gbit kort, og det virker ubeklageligt..
Avatar billede leif Seniormester
14. december 2004 - 22:52 #8
Ja, som je skrev er det kun en hub ville jeg skifte ! Det er ikke sikkert at din Hub er særlig glade for kort som kommer med 1gbit ! (Det var ikke ret udbredt den gang man kun kørte rene hubs)
Avatar billede fjaeger Nybegynder
14. december 2004 - 22:55 #9
nej det er rigtig nok. dog er den forholdsvis ny.. men forstår bare ikke at den gider med det ene, og ikke med det andet gbit kort.