Avatar billede tdii Nybegynder
14. december 2004 - 08:35 Der er 3 kommentarer

backup, hjælp søges af experterne

jeg har et problem, jeg skal lave en sikkerhedskopi af et compact flashkort 64mb.
mit problem er at, når jeg læser de filer ind i på skrivebordet og derefter kopier dem over på et tomt kort.
og tester det nye kort, men det dur ikke, det er som der mangler nogle opstartsfiler eller ????????

jeg har kopieret de skjulte filer med, men kan der evt. være nogle som man ikke kan kopiere???

Eller er der serienr. på kortet som skal passe med hardware???

Der er en fil som fylder 0kb kan det være en opstartsfil?

når man kopier filerne kan der ske en forandring af filerne?

evt. findes der et program som kan lave en fuldstændig kopi af kortet..

på forhånd tak

ps. det er til eget forbrug, og ikke piratkopier

tdII
Avatar billede japping Nybegynder
14. december 2004 - 08:44 #1
Har du prøvet følgende:
1) formater dit nye CF kort.
2) kopier KUN de filer du vil kopiere (ikke skjulte filer o.l.)

Ovenstående burde virke.

Hvilket program bruger du til kopiering ?
Avatar billede tdii Nybegynder
14. december 2004 - 12:07 #2
hej japping

jeg har prøvet at formatere kortet(FAT), det er det format det orginale er formattert til.
men har kun prøvet at kopiere de skjulte med
da jeg går udfra at de skal være der, ellers lå de vel heller ikke på det orginale kort, men det skal lige prøves iaften det kunne jo være at, man er heldig.

jeg har ikke brugt noget program, kun lavet en kopi til skrivebordet, og har ligeledes at bruge XP-backup program, men med samme resultat det virker ikke.
måske du kender navnet på et kopi program?
Avatar billede japping Nybegynder
17. december 2004 - 09:25 #3
Jeg gik ud fra at det er et kort til et kamera - er det korrekt ?

Hvis det er korrekt, så formater kortet mht. kamerarets formatering.