Avatar billede klynken Nybegynder
14. december 2004 - 00:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stort problem med Radeon 9600xt

Hej
jeg har et irriterende problem med mit nye Powercolor Radeon 9600xt 256 ram grafik kort. I alle spil jeg køre laver det uhyggeligt mange og alvorlige grafikfejl(lange sorte kasser bliver trugget fra et objekt til et andet hen over skærmen). Ud over det laver det små streger på skræmen når jeg ser film. Der kommer støt og roligt flere og flere af dem til det bliver komplet umuligt at se filmen.
Kortet bliver ikke for varmt, har endnu ikke set det være over 40 grader. Jeg har forsøgt at indstalere de nyeste Catalyst 4.9 drivere, men det hjælper intet.
Nå ja prøvede lige for sjov da jeg skiftede driverer at se en film, mens der ikke var nogen indstaleret, og stregerne var væk, men det øjeblik jeg instalerede den nye driver var problemet tilbage.
Jeg er lidt lost.
Please giv mig en ide til hvad der kan være galt
Avatar billede topimax Nybegynder
14. december 2004 - 02:15 #1
jeg tror det er kortet der er i stykker. når du installere driverne bruger den så de instruktioner der er i kortet. de fejl du nævner er typisk set ved kort der er blevet overclocked for meget. Men eftersom du siger du ikke har Oc dit, vil jeg mene det er DOA.
Avatar billede klynken Nybegynder
04. januar 2005 - 19:08 #2
Har ikke været i nærheden af computeren, så derfor dette sene svar. Nej kortet er ikke i stykker. Har prøvet det i min kærestes maskine, og der virker det fint. Tænkte på om det kan være fordi jeg kun har en 300w strømforsyning?
Hvis ikke tænkte jeg på om det kunne være mit bundkort der af eller anden grund ikke ville samarbejde med kortet. Mit bundkort er et ESCL7VTA.
Har sat mit gamle Nvidia geforce 5600 i, og det virker fint.
Avatar billede topimax Nybegynder
07. januar 2005 - 19:38 #3
Det kunne godt være det er dit gfx der ikke kan sammen med dit bundkort. Jeg har haft samme problem.  jeg købte et MSI bundkort og så virkede mit daværende gfx heller ikke når jeg installerede driverne... kan ikke lige huske hvad der skete når jeg installerede dem. Men jeg købte et nyt og så var der ikke flere problemer. men måske en lidt dyr løsning, hvis man ikke lige har regnet med den ekstra udgift.
Avatar billede klynken Nybegynder
09. januar 2005 - 15:45 #4
Hmm ja så må jeg vel ud og investere i et nyt bundkort. Nogen forslag til et billigt et, der kan bruges. Der er lidt lavvande i kassen for tiden.
Avatar billede topimax Nybegynder
10. januar 2005 - 22:08 #5
dette ser godt ud... men der er heller ikke så mange socket A bundkort tilbage i butikkerne... så skal du finde et brugt.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103371
Avatar billede klynken Nybegynder
13. januar 2005 - 18:33 #6
Jeg har købt og monteret det bundkort du anbefalede, og problemet med grqafik kortet er løst, så for det skal du have mange tak.
Desværre er der opstået et nyt problem. Nu vil den kun registrere med AMD 2600+ xp som en XP 1.25ghz. Nogen ide om hvorfor?
Avatar billede topimax Nybegynder
15. januar 2005 - 19:54 #7
jeg havde samme problem med min XP2600+. det blev klaret med en opdatering af bios. ved ikke om det er samme problem, men prøv.