Avatar billede rend Nybegynder
13. december 2004 - 23:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af ASUS wl 500g

Jeg har netop købt den ovenstående trådløse router, den er som lækker nok, jeg kan sagtens komme på det trådløse netværk hvis jeg ikke bruger nogen form for sikkerhed, men ligeså snart jeg slå wep til virker det ikke, det hexdecimal tal jeg får når jeg vælger et password, virker ikke når jeg taster det ind på den bærbare, den står bare lidt og så kommer der en popup med det der "der er trådløst udstyr i nærheden..osv" hva gør?? har prøvet at upgrade firmware.. uden held..!
Avatar billede flindten Nybegynder
25. december 2004 - 10:42 #1
Jeg har også det møg, og det er som sagt ikke nemt, jeg kunne istarten heller ikke
få det til at virke.

1. få det til at virke uden sikkerhed.
2. lav små ændringer og test {såsom at ændre ssid fra default til noget andet)
3. check det step by step, mit virkede først da jeg ændrede default hastighed
fra default/any til 11.

når jeg siger møg er det fordi manuelen intet hjælp giver ingen uddybende svar
jeg har haft en DLink før uden disse problemer og troede Asus var meget bedre
men jeg ville have G protekollen.

lad være med at bruge hexdecimal tal, bruge passphrase istedet
Avatar billede flindten Nybegynder
19. januar 2005 - 11:31 #2
Så virker det hos mig.

1. opgrader til nyeste firmware den fra 12 måned
2. skift kanal istedet for 1 så brugte jeg f.eks 6
3. sæt radio længden til det højeste.