Avatar billede sssrsss Nybegynder
13. december 2004 - 19:46 Der er 9 kommentarer

Lægge fil ind i program

Jeg er ved at lave et chatprogram og jeg bruger Winsock. Men hvis man skal kunne køre programmet skal man have filen MSWINSCK.OCX. Kan man på nogen måde lægge MSWINSCK.OCX ind i programmet så man ikke skal huske på at få den med?
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2004 - 20:16 #1
Hvis du bruger Microsoft Visual Studio, kan du bruge "Package and Deployment Wizard" til at lave en installer, der automatisk installerer de dll'er og ocx'er brugeren mangler.
Avatar billede sssrsss Nybegynder
13. december 2004 - 20:34 #2
Det måtte gerne være sådan at man ikke skulle have andre filer end Chat.exe og så skulle det ikke installeres.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2004 - 22:57 #3
Hva med at lave et SFX archive med WinRar. Put alle de nødvendige filer i en .rar fil og lav et SFX archive. Du kan få det til at køre din .exe fil efter den har pakket filerne ud.
Avatar billede martin_moth Mester
14. december 2004 - 12:59 #4
Visual Installer (hedder det vistnok) laver .msi'ere, der tager alle drivere osv. med (ligesom P&D Wizard), men det hele bliver gemt som een .msi fil
Avatar billede Slater Ekspert
14. december 2004 - 13:52 #5
Til det bedste jeg ved, er det ikke umiddelbart muligt at lægge disse filer ind i selve .exe'en. Ikke med mindre du ved hvor den ignorerede del af en .exe fil er, og manuelt skriver dll'erne derind, og så kopierer dem ud igen med noget kode... erh.
Avatar billede sssrsss Nybegynder
14. december 2004 - 16:17 #6
Hvad er visual studio egentlig?
Avatar billede martin_moth Mester
14. december 2004 - 16:30 #7
Det kommer an på om det er visual studio 6.0 eller visual studio .NET
Avatar billede sssrsss Nybegynder
14. december 2004 - 20:03 #8
Visual Studio 6.0
Avatar billede martin_moth Mester
15. december 2004 - 06:29 #9
Visual Studio er et udviklingsmiljø, der indeholder

Visual Basic 6.0, C++ 6.0, FoxPro 6.0, InterDev 6.0 and Visual J++ 6.0

Og alverdens hjælperedskaber mm. til at programmere