Avatar billede nbr Nybegynder
13. december 2004 - 19:17 Der er 7 kommentarer

Kan ikke anvende Norton Antivirus eller Norton Internet Security

Når jeg forsøger at starte min NAV eller NIS kommer den bl.a. med følgende fejl:

Script-fejl:

Linje 169
Tegn 2
Tilladelse nægtet
Kode 0
URL res://C:\progra~1\norton~1\navui.dll/navstats.htm

Og så virker programmet ikke. Jeg kan ikke få lov at udføre virus scan mv. Der er en række andre script-fejl når først programmet er startet op.

Internet Security kan jeg slet ikke få lov til at starte.

Problemer er tilsyneladende opstået efter jeg har installeret SP2 til XP. Den indeholder åbenbart et sikkerhedscenter - så måske er det det, der ikke "spiller" sammen......???? Har i nogen gode forslag?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
13. december 2004 - 19:34 #1
Problemet er install af xp2, og kan løses på flere forskellige måder.
Prøv i første omgang at deaktivere windows firewallen. Den spiller ikke sammen med nortons firewall.
Jeg selv benytter norton antivirus og firewall program - helt uden problemer, men skal så siges at jeg ikke har downloadet SP2.
Har du endvidere husket at scanne din comp mod spyware m.m. INDEN du hentede sp2 hjem?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
13. december 2004 - 19:35 #2
Prøv endvidere - for informationens skyld - at søge med teksten SP2 på hjemmesiden her, så får du mange gode tips til problemløsningerne omkring SP2:)
Avatar billede nbr Nybegynder
13. december 2004 - 19:37 #3
Jeg har forsøgt at slå windows firewall fra, men det virker heller ikke.

Jeg har jævnligt scannet for spyware, men om jeg lige har gjort det inden jeg hentede sp2 kan jeg ikke huske? Jeg bruger Ad-aware 6.0.
Avatar billede wickedd Juniormester
13. december 2004 - 19:41 #4
- Klik start>kontrolpanel>administration(klik eventuelt først på 'Skift til klassisk visning')>Tjenester
- Find 'Windows Firewall/Deling af Internetforbindelse'
- Højreklik og vælg 'Stop'
- Højreklik igen og vælg egenskaber>Generelt>Starttype
- Sæt Starttype til 'Deaktiveret'
- Genstart computeren
Avatar billede nbr Nybegynder
13. december 2004 - 20:15 #5
løser ikke problemet.....

Er det muligt at fjerne SP2 igen fra Pc'en? (uden at slette andre ting). Kan en windows systemgendannelse løse problemet?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
13. december 2004 - 20:20 #6
Ja, du går ind i tilføj/fjern programmer og ta` den derfra. Et godt råd, lad værd med at downloade sp2 hvis din computer alligevel kører som den skal!!
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
13. december 2004 - 20:21 #7
Når du har afinstalleret sp2 så kør engang spybot og adware og lav en defragtmentering af din computer. Gå evt. ind på update og vælg de opdateringer du mangler. Hvis du indstiller din maskine til ikke AUTOMATISK at hente opdateringer kan du selv vælge hvad du vil downloade!