Avatar billede itsmulf Nybegynder
13. december 2004 - 17:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spoolsv.exe

Når min spoolsv.exe kører brugere den 50% cpu kraft konstant, hvorfor og hvordan får jeg den til at lade være...?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. december 2004 - 17:58 #1
Den skulle jo gerne køre hele tiden....

Men mange MFP (Multifunktions printere) og almindelige USB opkoblede printere, har et lille "manager" overvågningsprogram der holder styr på blækniveau og fejlstatus. Sådan et progrm er før set "spamme" systemet til.

Løsning:

1. Tjek printerproducentens hjemmesiden for en softwareopdatering.
2. Vælg at køre uden overvågningsprogrammet (fjern det nemmest via MSConfig).
Avatar billede itsmulf Nybegynder
13. december 2004 - 18:03 #2
Det er bare det at det er en netværksprinter, så der er sådan set ikke installeret nogle drivere på den ene af maskinerne, hvor tilfældet er...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. december 2004 - 18:11 #3
:-) Ah - driverne er nu nok installeret, ellers er det svært at få printeren til at printe korrekt.

Men så kan der være sket to ting.

1. Driveren er blevet defekt. Oprydning er lidt besværligt, så vi tager den anden først:
2. Der ligger rester af et printjob, der ikke er afsluttet.

Tjek i C:\WINDOWS\System32\spool\PRINTERS om der skulle ligge nogen filer. Hvis der gør, så slet dem. Det kan ske du er nødt til at stoppe spooleren helt først (net stop spooler fra en kommandoprompt).

Genstart computeren derefter - med lidt held så virker det.
Avatar billede itsmulf Nybegynder
14. december 2004 - 17:59 #4
Helt kanon, det virker! Takker og håber indlæget kan hjælpe andre med samme problem!

Du kan lige poste et svar, så får point'ene...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. december 2004 - 00:22 #5
Jeg tror faktisk det er en mere og mere udbredt fejl i Win2000 og XP - så der er ganske givet folk der får gavn af tråden...

Jeg er i hvert fald glad for at det ikke var andet :-)