Avatar billede ullesan Nybegynder
16. marts 2001 - 09:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PHP og MySQL helt fra bunden

Kunne nogen hjælpe/vise mig hvordan jeg kan bruge PHP med MYSQL databaser på mit eget computer, og hvordan man sætter et database op samt kunne skrive/hente/rette/slette de data der så skal være i databasen.
Avatar billede htx98i17 Professor
16. marts 2001 - 09:26 #1
Det er et \"stort\" spørgsmål...  Jeg vil foreslå dig at købe en PHP-bog, hvori der for det meste står hvordan du installere apache/php/mysql.
+ at den selvfølgelig også lærer dig PHP,  sådan en bog er alle pengene værd hvis man er nybegynder...
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. marts 2001 - 09:28 #2
Har du overvejet at købe en bog om emnet ?

Med mindre du har Programmering eller Database erfaring fra andre systemer vil jeg stærkt anbefale dig at købe en Wrox bog, evt. Beginning PHP eller Professional PHP.

Jeg ser kun for ofte en række personer der \"tror\" de kan mySQL. Gang på gang bliver der lavet dårlige database implementationer, uoptimeret kode m.v.

Jeg vil anbefale dig at starte fra bunden med en sådan bog... Jeg har selv \"Wrox Professional PHP\" som jeg lærer konen PHP igennem. Den starter på et lavt plan og går igennem funktioner, opbygning, opsætning af PHP, mySQL og praktiske eksempler. Men igen, du bliver ingen \"guru\" af at læse én enkelt bog.

/ Lars
www.ljweb.dk
Avatar billede nicodk Nybegynder
16. marts 2001 - 09:29 #3
htx98i17: kan du ikke smide nogle link til online book\'s da jeg også er nybegynder i PHP & MySQL. hvis det er mulige
Avatar billede htx98i17 Professor
16. marts 2001 - 09:31 #4
Der findes masser af slagsen på www.amazon.co.uk
Jeg tror ljweb har flere foreslag...
Avatar billede haniball Nybegynder
16. marts 2001 - 09:32 #5
www.webcafe.dk
www.anything.dk
www.delfs.dk
her får du nogle ok forklaringer
Avatar billede htx98i17 Professor
16. marts 2001 - 09:33 #6
og der er også den som ljweb nævner : www.wrox.com
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. marts 2001 - 09:34 #7
Wrox er forlaget for IT kendere... Professional PHP er ok... Der er nogle fejl i og fejlagtige oplysninger, men den er \"overall\" ok

Jeg bruger selv kun dk.php.net samt http://www.mysql.com/doc/ men tilgængæld ved jeg også hvad jeg leder efter når jeg leder...
Avatar billede nicodk Nybegynder
16. marts 2001 - 09:39 #9
jeg takker mange gang for de links jeg har fået.
btw: hvor meget er $ 49.99 i danske DKR.
Avatar billede limemedia Nybegynder
16. marts 2001 - 09:43 #10
ca 410kr
Avatar billede htx98i17 Professor
16. marts 2001 - 09:45 #11
valutakursen er 820,83 :-)
www.valutakurser.dk
Avatar billede nicodk Nybegynder
16. marts 2001 - 10:37 #12
takker
Avatar billede osku Nybegynder
16. marts 2001 - 21:26 #13
http://devshed.com/

synes jeg er et godt online sted.
Avatar billede geko Nybegynder
17. marts 2001 - 00:12 #14
hey, hvorfor ikke bare starte fra en ende af og købe hæftet start på php for 69 kroner, der er både mysql og php i smuk forening =) og så kan den fås i de fleste boghandler. efter man er begyndt på den er det sq da letterer at finde den resterende information (hvis man har brug for resterende info) på nettet (php.net)