Avatar billede a_forsmark Nybegynder
16. marts 2001 - 09:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

3D Studio MAX animation i FLASH 5

Kan man have 3D Studio MAX (v3.0) animationer i FLASH 5 og isåfald hvordan gøres det?
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2001 - 09:05 #1
Hvis det skal kunne lade sig gøre skal du kunne importere 3D Studio animationer, prøv at trykke på importer i menuen filer, hvis der står der at du kan importere animationer eller lign så er den i vinkel.
Avatar billede theartist Nybegynder
16. marts 2001 - 10:06 #2
du kan rendere din animation som en movie, og dem kan du da importere i flash.
Avatar billede hofer Nybegynder
16. marts 2001 - 10:10 #3
Så vidt jeg ved, kan du ikke eksportere til SWF-formatet fra 3DS-max uden specielle plug-ins (Swift3D, f.eks.)....og i Flash5 kan du ikke importere 3ds-filer.  (manualen side 154). Så umiddelbart vil jeg mene, at svaret er nej!

Amorphium Pro importerer 3DS filer og kan exportere i SWF....men det er en dyr konverteringsmåde, hvis man ikke iøvrigt har brug for programmet!
Avatar billede henningo Nybegynder
16. marts 2001 - 11:53 #4
Der flere muligheder, men alle har minusser:

1) Køb plugin´et \"Illustrate\" http://www.davidgould.com , der laver vektorrenderinger fra Max, og gemmer i .swf-formatet. Version 4 er IKKE perfekt, og der skal en del efterfølgende håndarbejde til...
2) Køb plugin´et Vecta 3D http://www.vecta3d.com  - har ikke prøvet det, men det har fået en del bank i div. anmeldelser. - Billigere end Illustrate.
3) \"The hard way\": Rendér som .jpg-sekvens, og tegn efterfølgende manuelt op i Flash. -Kan gå ved mindre sekvenser, meeeeeen......
Avatar billede brandy Nybegynder
16. marts 2001 - 13:27 #5
Du kan evt. eksportere billederne som *.ai filer. Derved får vector grafik som du igen kan lege med i Illustrator og derefter importere dem ind i Flash. Det lyder omstændigt, men det kan lade sig gøre.

Desuden er metoden med at rendere en masse jpeg eller whatever, og så importere dem i flash ikke så tosset. Flash finder selv ud af at ligge billederne i hver sin frame og vupti! så har du din animation i Flash!

[Brandy]
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. marts 2001 - 15:00 #6
Brandy - Har helt ret. Gom som Illustrator format og eksportér derefter direkte fra Ilkustrator 8 til swf.
Avatar billede brandy Nybegynder
16. marts 2001 - 16:05 #7
Tak! ;o) Jeg mente nok jeg havde fat i noget rigitgt! Det er den metode jeg selv bruger og det virker ret godt!

MVH

[Brandy]
Avatar billede qaps Nybegynder
20. marts 2001 - 13:43 #8
Du kan exportere hele animationen fra max som .png billeder og derefter smide dem ind i flash i den rigtige rækkefølge, i en keyframe ad gangen det ser også ret godt ud.

/kasper
www.fotx.net/qaps