Avatar billede mads111 Nybegynder
12. december 2004 - 20:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nokia 3100 VS. Samsung X450

Hej,
Ja kort sagt, hvilken mobil af de 2 nævnte ville i vælge??

Det jeg kan lide ved Nokia'en er at den er god til SMS, forstået på den måde at knapperne er nemme at taste på, og den reagere hurtigt. Hvordan har X450'eren med det?

Det jeg godt kan lide ved Samsung'en er at den er meget lille, og klappes sammen.

Hvad synes i?
Avatar billede cborg Nybegynder
12. december 2004 - 22:28 #1
Udseende er vel en smagssag, men umiddelbart synes jeg dog at Samsung'en er kønnere at se på. De umiddelbare fordele ved at vælge en af telefonerne i forhold til hinanden må være:

Nokia:
+ en del længere standby-tid

Samsung:
+ mindre størrelse
+ 65k farver (i forhold til 4096 hos 3100'eren)
+ Polyfoniske ringetoner (det har 3100'eren ikke)
+ Java
Avatar billede icebreaker Nybegynder
12. december 2004 - 22:28 #2
Hej Mads111!
Jeg synes helt klart du skulle vælge Samsung'en. Jeg har haft 2 forskellige Nokia'er (Nokia 3330 og Nokia 8310) Jeg synes hvert fald at når du har haft en nokia én gang, så skal du ikke have en nokia igen, menuen er den samme, og jeg synes i det hele taget at alle Nokiaerne ligner hinanden, hvorimod Samsungen har et dejligt desgin, og når først du har vænnet dig til at bruge den er den rigtig nem. Desuden holder klap telefoner længere!

/Icebreaker
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2004 - 00:09 #3
Nokia 3100 understøtter midi-toner af 4 spor.
Desuden har den også java, og dette en langt bedre understøttelse end f.eks samsung e800.
Jeg har selv en nokia 3100 og samsung e800. Er klart mest tilfreds med nokia. Har tit haft lyst til at knalde min samsung i jorden flere gange.
Batterilevetiden hos nokia er også længere.

Andre småting hvor nokia virkelig vinder hos mig:
Klart den bedste at skrive sms på. En hulens masse småting kan nævnes: Måden man sletter på, bruger ordbogen m.m.
Derudover er nokias indstillings muligheder for ringetoner osv.. bedre. Med samsung er sms-toner prædefineret til nogle enkelte. Det samme gælder toner ved alarm osv..

Men designmæssigt (_kun_ udseendet), vinder samsung på. Nokia er desværre, og har altid været, møgkedelige.
Men brugervenligheden er ikke i toppen hos samsung som hos nokia.

Jeg har købt samsung for sidste gang, og nu vender jeg tilbage til gode gamle, røvsyge men brugbare, nokia.

Og bare lige for at undgå et blive jordet: Valg af telefoner er _altid_ en smagssag.
Avatar billede mads111 Nybegynder
15. december 2004 - 11:13 #4
Er der nogen der hurtigt kan komme med flere grunde og erfaringer???
Avatar billede mads111 Nybegynder
16. december 2004 - 10:04 #5
Hej. Jeg har købt X450'eren, og den er rigtig god!!
Tak for jeres hjælp
Avatar billede icebreaker Nybegynder
16. december 2004 - 15:16 #6
Tillykke.. :D Og tak for pointene!