Avatar billede rogind Nybegynder
12. december 2004 - 20:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Cd-rom og brænder virker ikke!

Hej

Jeg har et cd-rom drev samt en brænder i computer. De er begge pludselig ikke tilgængelige mere! Begge drev har "forladt" computeren!

I enhedshåndteringen står følgende:

Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.

Dette gælder for begge dele!

Jeg har ingen driver liggende og Windows kan ikke automatisk installere dem igen!

Min brænder er en Samsung cd-r/rw sw-408b

Nogle gode forslag til hvordan jeg får dem installeret igen ??
Avatar billede patrion Nybegynder
12. december 2004 - 20:29 #1
Har du tjekket dit idekabel.
Ellers lav en default på din bios.
Avatar billede rogind Nybegynder
12. december 2004 - 20:32 #2
nej, det var ikke lige det første jeg tænkte på!! Måske det kan forklares hvordan det gøres ?
Avatar billede patrion Nybegynder
12. december 2004 - 20:37 #3
ok..
Åben låget til din pc og se om alle cabler sidder som de skal.
Der er et flad cabel bag på dine drev.tjek at de går til bundkort.
Jeg går ud fra at du kan åbne diskskuffen , så strømkablet er ok.
Bios:
Tryk del eller f2 under opstart.
Find default og save.
Kik i din bundkortsmanual.
Avatar billede rogind Nybegynder
12. december 2004 - 21:03 #4
Det ser ud til at være som det skal! Der er strøm til både brænderen og cd-rom drevet. Jeg kan f.eks. sagten sætte en cd i, men der sker bare ikke noget
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2004 - 21:57 #5
prøv evt. at gå ind på samsungs hjemmeside og søg efter driveren til din driver, download og installer den.
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2004 - 22:04 #6
brug dette link:
http://product.samsung.com/cgi-bin/nabc/support/b2c_support_query_results.jsp#

gå ind på global download center og søg efter din model - så kommer du frem til et lnik hvor du kan downloade det du skal bruge.
Avatar billede patrion Nybegynder
12. december 2004 - 22:55 #7
Den kan nemt køre uden datacablet.Men er du sikker på dette er i orden,skulle du lige prøve at lave en defuldt på bios.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
13. december 2004 - 02:04 #8
Prøv evt. med en repair hvis du har winxp. Hvis du er i tvivl om hvordan man gør så spørg. Benyt ikke første men andet tilbud om repair. Ellers kan du formentlig finde løsningen her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#cd_drev_mangler

/Good Luck
Avatar billede patrion Nybegynder
13. december 2004 - 11:37 #9
Tidlig at lægge et svar..
Prøv nu først bios!
Hvis du vælger repair mister du alle dine opdateringer + det tager 1-2 timer.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
14. december 2004 - 00:04 #10
Ja prøv endelig patrion's forslag - måske de virker ? Det er i hvert fald en mulighed.

Patrion er der regler for hvornår man må lægge et svar? Tror jeg ik. Mit svar var da ment som et svar !!!

Korrekt at man mister sine Microsoft opdateringer, men ikke programmer/dokumenter/mail m.m. Medmindre man kører 56K modem, så tager det hjemme hos mig ikke 1-2 timer at opdatere windows.

Mit "Svar" var nu bare for at hjælpe pgl., og ikke for at træde på dine forslag patrion. De kan nu være gode nok. Lad os se hvad løsningen er når rogind forhåbentlig snart får afhjulpet sine fejl på pc'en.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
14. december 2004 - 00:04 #11
Rogind husk altid backup af dine vigtige data, hvis noget skulle gå galt.
Avatar billede patrion Nybegynder
14. december 2004 - 09:08 #12
Naesten expert.Godt ord igen.Var på ingen måde ude på at spille "hellig" eller støde dig.Gode venner igen,herfra.
Har det bare lidt sådan at det er spøgen (her rogin) der siger til når der skal lægges et svar.Dvs når han har fået løst sit probelm.
Men jeg er måske lidt gammeldags.
Beklager.
1-2 timer..
Med selve repair og opdatering.Tror nu der er meget normalt.
Sådan oplever jeg det.
Det er sku svært med denne type fejl når man ikke kan se denne pc.
Tror stadig det er hardwarefejl.kabel,bundkort,mm.
God jul herfra.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
14. december 2004 - 09:19 #13
Skrift kan være sværere at tyde sammelignet med tale. Lad os fortsætte i den gode tone og hjælpe rogin.

/God jul og godt nytår også herfra ;-))
Avatar billede patrion Nybegynder
14. december 2004 - 09:23 #14
Enig:)
Avatar billede patrion Nybegynder
21. december 2004 - 20:37 #15
Har du fået løst problemet?
Avatar billede rogind Nybegynder
09. januar 2005 - 22:12 #16
Nu virker de sgu igen! Super henvisning....takker
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
09. januar 2005 - 23:44 #17
Takker for point. Super det virker.

;-))