Avatar billede zipzap Nybegynder
16. marts 2001 - 04:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

harddisk

jeg har arvet min fars bærbar pc men jeg kan ikke formatere den fordi han har haft den opdelt i 2  Me 2Gb og NT 3Gb men jeg kan ikke få lavet den om til 5 Gb jeg kan kun slette ME men ikke NT da han havde Kode på og jeg kender ikke koden efter som han er død
jeg har prøvet at formatere den men det bliver kun de 2 Gb.
Jeg har prøvet Fdisk uden held
er der nogen forslag.
Pc er en Acer
Avatar billede webmasterdk Praktikant
16. marts 2001 - 04:15 #1
Du kan bruge et program  som PowerQuest partion magic, du kan downloade en demo  version mener jeg på power questes homepage. med det program kan du uden at skulle slette nogen flytte rundt på dine partioner og oprette nye.
/WebmasterDK
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. marts 2001 - 06:39 #2
Har du evt. prøvet, i fdisk, at slette den ikke DOS partition som NT kører i ???
Avatar billede thomzen Nybegynder
16. marts 2001 - 07:53 #3
Partition Magic kan hvertifald gøre det.. Bruger det selv flittigt.. :o)
Avatar billede handmade Nybegynder
16. marts 2001 - 09:19 #4
PM i demoversion kan ikke gøre noget som helst udover at vise hvad det kan i købeversionen. Her finder du imidlertid fungerende freewareprogrammer:
http://www.utilitygeek.com/software/harddrive/partitioning/
Avatar billede hapseren Nybegynder
16. marts 2001 - 09:54 #5
Det er lettest hurtigt lige at sætte sig ind i fdisk.

Det lyder som om du vil have formateret hele harddisken og ende op med én som du kan installere et helt nyt OS.
Hvis du starter op og går til dos prompt og og starter fdisk, så har du mulighed for at slette partitionerne. Når du har slettet begge partitioner kan du oprette en ny der fylder hele harddisken. Og husk så at harddisken skal formateres efter en genstart, ellers kan der hverken skrives eller læses fra den, da der ikke er oprettet nogen filtabel.
Avatar billede hotpop Novice
16. marts 2001 - 10:22 #6
demoen af partition magic kan ikke gøre noget ved harddisken som sådan. Når den kommer til den del af \"operationen\" hvor den ændrer på Harddisken får du at vide at det kun er en demoversion og at det kun er den fulde som kan ændre på harddisken.
Avatar billede msmows Nybegynder
16. marts 2001 - 11:26 #7
IBM\'s Wipe (er gratis at downloade) kan slette hd\'en 100%, uanset hvilke partioner der måtte være vil de blive fjernet, så det er muligt at begynde på en frisk.
Avatar billede desperado Nybegynder
16. marts 2001 - 12:45 #8
Her er ikke meget at komme efter  !

Mr.Athlon & msmows har ret !
1.Boot i WINME / Win98SE.
2.Gå i DOS,
3.skriv: cd\\
4.Skriv: Fdisk /mbr
5.skriv: Fdisk
6.OG så sletter du alle \"Ikke DOS P..\"

Det kan være du skal Reboot systemet efter pungt 4. for at udelukke evt Bootmanagers i ( Master Boot Record ) Den kan sætte en stopper få evt sjov med den !!
hvis jeg få point så husk \"Mr.Athlon & msmows\"
Avatar billede zipzap Nybegynder
22. marts 2001 - 01:58 #9
Jeg Takker jer alle tak for hjælpen