Avatar billede seemann Nybegynder
12. december 2004 - 14:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Image og Canvas Size reagerer ikke!!

Når jeg åbner et tilfældigt billede i Photoshop 7.0 og går ind i Image Size eller Canvas Size reagerer programmet ikke længere...

Kan det skyldes XP's SP2?? Jeg har flere gange prøvet at geninstallere programmet; også på andre harddiske... Men samme fejl kommer igen...
Avatar billede jbinderup Nybegynder
12. december 2004 - 15:09 #1
men photoshop virker nomalt ellers
Avatar billede hcma Novice
12. december 2004 - 15:12 #2
ingen problemer her  (PS7.0 + SP2)
Avatar billede seemann Nybegynder
12. december 2004 - 15:23 #3
ja, alle andre funktioner virker helt fint... men lige disse to (temmeligt) vigtige funktioner virker ikke....
Avatar billede hcma Novice
12. december 2004 - 15:27 #4
har du prøvet at re-sette præferencefilen ?
Avatar billede jbinderup Nybegynder
12. december 2004 - 15:32 #5
Jeg har umiddelbart ikke nogen forklarng til, hvorfor ps går ned når du bruger disse funktioner, jeg kan også kun fortælle at min PS 7.0 virker fint med SP2, men hvad kan du bruge det til. Ellers vil muligheden være at afinstallere PS 7.0, for der efter at geninstallere det.
Avatar billede seemann Nybegynder
12. december 2004 - 16:06 #6
det har jeg desværre allerede prøvet, og samme fejl kommer igen...
er bange for, at jeg nok bliver nødt til at formatere maskinen...
Avatar billede seemann Nybegynder
12. december 2004 - 16:07 #7
til catbody... hvor gør jeg det??
Avatar billede seemann Nybegynder
12. december 2004 - 16:14 #8
tja... nu har jeg prøvet "reset all warning dialogs" og nu virker den... men jeg forstår ikke hvorfor; installationen jeg kører nu er helt "ren"/aldrig brugt, så der burde vel ikke være nogen gemte indstillinger?
Avatar billede hcma Novice
12. december 2004 - 16:16 #9
Prøv at resette preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens Photoshop starter op (du skal være meget hurtig)
eller ved at smide filen ud. Den ligger i
C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.
Avatar billede hcma Novice
12. december 2004 - 16:18 #10
seemann >> selv om du har lavet en "ren geninstall" ligger der stadig rester af gamle prefs på hd'en, så derfor er det altid en god ide at re-sette pref-filen ved re-install.
Avatar billede seemann Nybegynder
12. december 2004 - 17:32 #11
Okay, det var jeg ikke klar over... Tak for hjælpen catbody!!