Avatar billede -thomas- Nybegynder
12. december 2004 - 12:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bedste bundkort?

Jeg har kig på følgende tre bundkort, som umiddelbart er ret ens. Hvilket et skal jeg vælge?

ABIT NF7-S2G: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96812

ASUS A7N8X-E Deluxe (Gold Edition): http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74153

Soltek SL-75FRN3-GR: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113221
Avatar billede 753951 Nybegynder
12. december 2004 - 13:18 #1
Jeg ville nu sige det var ASUS.... har selv ret god erfaring med det..... god til overclocking....
Avatar billede 753951 Nybegynder
12. december 2004 - 13:18 #2
smider lige et svar
Avatar billede -thomas- Nybegynder
12. december 2004 - 13:23 #3
Har også selv kun haft Asus, men pga. problemer med mit nuværende overvejer jeg et andet mærke.

Venter lige på flere svar før jeg giver point.
Avatar billede peet-49 Novice
12. december 2004 - 13:52 #4
Abit er et godt valg.
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 13:55 #5
Alle 3 kort er okay til prisen, og vil levere en god ydelse. De er alle 3 på AMD´s max hvad angår 32bit, nemlig de 400MHz.

Alle 3 er lige gode hvad angår OC
Avatar billede -thomas- Nybegynder
12. december 2004 - 14:16 #6
Ok, tak for svarene - dem der vil have point, læg lige et svar, så deler jeg dem mellem jer.
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 14:18 #7
Nej tak, men spørg hvis du vil vide mere ok
Avatar billede -thomas- Nybegynder
12. december 2004 - 14:28 #8
Ok, har lige et par spørgsmål så:

Ved du om der er forskel i lydkvaliteten? Det ser ud til at Asus bruger en anden lydchip end de to andre?

Jeg har tænkt mig at købe en S-ATA harddisk istedet for min gamle ATA-100 - hvor stor forskel i ydelse vil det give?

Nogen ide om hvad jeg skal bruge to netværksstik i Asus-kortet til?
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 14:40 #9
Asus bruger så vidt jeg ved på bundkort, også soundstorm. Dette er på højde med de billigeste Audigy 2

Jeg har tænkt mig at købe en S-ATA harddisk istedet for min gamle ATA-100 - hvor stor forskel i ydelse vil det give? --> HDD har svært ved overhovedet at komme over de 100 i overførsel så nej.

Nogen ide om hvad jeg skal bruge to netværksstik i Asus-kortet til? --> tja lidt svært at sige jo
Avatar billede -thomas- Nybegynder
12. december 2004 - 16:03 #10
Jeg har valgt Asus-kortet pga. udvidelsesmuligheden med wireless, firewire port som standard samt rigeligt med usb-porte (og så plejer jeg altid at købe Asus). Tak for hjælpen - 753951 har lagt svar, så han får points.