Avatar billede bayeren Nybegynder
12. december 2004 - 11:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bliver smidt af hver halve time.

Jeg har en linksys befsx41 som ikke kører som den skal.
Jeg har en fast ip-adresse, men tele2 siger at jeg skal kører med en DHCP opsætning. Min forbindelse er 2048/512 adsl.
Når IP-adressen skal opdateres, og det bliver den hver 1/2 time, og jeg spiller på nettet, bliver jeg smidt af.
Alle porte er åbnet som de skal være.
Hvad gør jeg galt.
Jeg er ikke nogen ørn med hensyn til routere, så HJÆLP.

Niels
Avatar billede bjuhl Nybegynder
13. december 2004 - 12:34 #1
Prøv at opdatere firmwaren
Avatar billede foodear Praktikant
13. december 2004 - 14:53 #2
Du kan og bør sætte din router op til DHCP, men samtidig vælge den faste IP til din computer (Clone Mac adress), det virkede på min D-Link 604. kig evt på producentens/tele2 hjemmeside.
Måske skal du sætte routeren op så den passer til tele2 ´s konfiguration mht. ip range
Avatar billede bayeren Nybegynder
13. december 2004 - 19:40 #3
Har opdateret firmwaren.
Det eneste jeg kan se er at menuen er anderledes.
Avatar billede bayeren Nybegynder
13. december 2004 - 19:43 #4
Jeg er ikke en ørn til dette stads,
men jeg prøver at se hvad der sker.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
13. december 2004 - 19:45 #5
Linksys og tele2 her seriøse compabilitets problemer, har sselv haft problemet og der var ikke andet at gøre end at skaffe en anden firewall/router. Hvis du søger lidt her på exp.dk vil du se at du ikke er den eneste der har problemer med tele2 og linksys.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
13. december 2004 - 19:47 #6
Avatar billede bayeren Nybegynder
13. december 2004 - 21:17 #7
Jeg købte en linksys, da jeg fik at vide at det var en alletiders router.
Jeg har i forvejen en D-link 604, og der skete nøjagtig det samme, derfor troede jeg at problemet var løst ved at købe en linksys.
Er det sådan at tele2 generelt har problemer med routere. ???
Avatar billede bjuhl Nybegynder
14. december 2004 - 10:12 #8
DI-604 har også dette problem, men det jeg før løst med en firmware opd.

Prøv at taste IP oplysningerne ind i Routeren selv.
Det er DHCP der kikser, så hvis du går udenom den, så plejer det at virke.
Avatar billede bayeren Nybegynder
14. december 2004 - 16:43 #9
D-link 604 er opdateret m.h.t. firmware.
Jeg har printet ipconfig ud så jeg kan sætte den op uden om DHCP.
Jeg indfører de tal der står i ipconfig, men det eneste der sker er at maskinen ikke logger på.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
14. december 2004 - 21:35 #10
Du kan ikke tildele din ip manuelt selvom den er fast. Der SKAL anvendes DHCP.
Avatar billede bayeren Nybegynder
15. december 2004 - 16:41 #11
Tak mundi, jeg havde det på fornemmelsen at det ikke kunne lade sig gøre.
Jeg finder en anden router.
Sagen lukkes