Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2001 - 01:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Geninstallering

Min pc er gået ned.
jeg har en gl. win95 inst. CD som jeg har fået udleveret med min firma pc.
Men nu har jeg købt Win ME og office 2000.
Det jeg er i tvivl om er :
Hvad skal man bruge for at starte helt forfra?
Er det nok med Win ME cd og overhovedet ikke bruge min oprindelige win95 CD??
ME er vel det styresystem pc\'en skal bruge?
Jeg formoder ikke at der ligger noget på win 95, som ikke er på ME?
Måske lige en driver til min printer lexmark 5000. men den kan man vel finde andre steder?
Avatar billede brian@diku Nybegynder
16. marts 2001 - 01:18 #1
WinME er win 9x i nyeste opdatering, dvs. drivers , layout osv .. du skal blot installere winme, som højstsandsynelig har alle de drivere du skal bruge.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
16. marts 2001 - 01:20 #2
lexmark driver er ikke i windows me, du kan hente den på lexmark.dk/lexmark.com ..

- brian
Avatar billede hobitten Nybegynder
16. marts 2001 - 01:28 #3
hvad er dit system...? hvis det er fra 95 vil jeg kraftigt andbefale at du ikke installere ME da det kræver en del mere at dit system...
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2001 - 01:30 #4
Øhh... mener du min compaq pc på 350 mhz med 64 ram (ram vil jeg forøge til 380)?
Avatar billede brian@diku Nybegynder
16. marts 2001 - 01:33 #5
WInME kræver ikke mere end win98, og hvis du opgradere win95 med internet explorer og aktive desktop osv .. så er det det samme.

Der ER en mærkbar forskel på win98/winme og den rå win95, har blot kun oplevet den på en 486 66.

Det virker også total bagstræberisk at køre med de fejl og mangler der er rettet i fem år.

ps. køre WinME med 128 mb ram, kørte tidligere med 64 uden probs, det eneste der skilder sig ud er at spilene idag kræver godt og vel 80 megabyte hukommelse, så det er ikke så sjovt at spille mere. hvis man \'kun\' har 64 .

mvh Brian
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2001 - 01:35 #6
Jeg spiller aldrig. Så hvis det kun er det ram er til, så kan jeg måske nøjes med 64 ?
Avatar billede brian@diku Nybegynder
16. marts 2001 - 01:37 #7
klart, no problem, medmindre du er en nørd der SKAL køre billedbehandling+sampling+samtlige office programmer og lign. samtidigt .. 1 program plus outlook, f.eks. word og outlook, works like a charm.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
16. marts 2001 - 01:38 #8
det skal lige siges at ram ALTID kan bruges, det er bare ikke skrigende nødvendigt hvis man ikke spiller
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2001 - 01:44 #9
Tak for hjælpen. Jeg prøver.
Slut herfra.
Avatar billede rikkejn Nybegynder
16. marts 2001 - 02:15 #10
Vedr. udbygget RAM - jeg har lige opgraderet fra 32 til 64 i min maskine der er AMD K6-2 300 mhz. Jeg kører office-programmer i massevis + viruscheck i baggrunden, og har ingen problemer. Jeg troede, at det ville få alting til at køre hurtigere, men selve processoren kan alligevel ikke tage mere. Så hvis du, ligesom jeg, ikke har brug for at spille, så er det måske spild af penge (???) at opgradere...
Avatar billede brian@diku Nybegynder
16. marts 2001 - 10:47 #11
passer ikke helt, for du bliver fri for en masse swapping. hvis du så sætter winme til at værre netværksserver (i system ) så tvinger du den til at bruger al dden leddige ram på caching og lign.