Et lidt anderledes problem, om programering generalt.
Hej jeg har et lidt anderledes problem.De fleste af jer kender nok det gamle spil Pong (originalt lavet af firmaet Atari).
Jeg har det lille projekt at skulde gengive dette Geniale spil med Delphi programmering, men lige meget, problemet er at jeg ikke helt ved hvordan bolden skal bevæge sig dvs. at jeg startede med at få den til at reflektere siderne og brikkerne ved at sige at indfaldsvinkel skal værre lig med udfaldsvinkel, men jeg har så sener set at det ikke er sådan den originale fungere, eftersom man tilsyneladende kan ”skrue” bolden.
Hvis der er nogen der kender den rigtige ”forklaring” på hvordan den bevæger sig i den originale så vil jeg blive glad hvis i gider svare tak.
PS. Man kan prøve en kopi af den originale version på følgende link, men jeg kan ikke se nogen logik i hvordan den bevæger men det i måske ;-)
http://www.cyberiapc.com/flashgames/pong.htm
På forhånd tak for hjælpen