Avatar billede fister- Nybegynder
11. december 2004 - 17:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved start

Hej

Er kommet til at dowlnoade en fil med spyware i, tror jeg har fået det hele fjernet nu + lidt ekstra, når jeg starter i windows kommer fejlen: Error loading c:\windows\system32\bridge.dll

Hvad er denne fils funktion?

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slater Ekspert
11. december 2004 - 17:58 #1
Det er en spyware-fil

http://www.daniweb.com/techtalkforums/thread2768.html

Scan med ad-aware eller spybot, eller prøv om du kan finde det program der kræver den i Kør -> "msconfig" -> Start, og fjern den fra startup-queue'en.
Avatar billede fister- Nybegynder
11. december 2004 - 18:02 #2
Altså jeg kan godt bare slå den fra i Startup, uden at der sker noget?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. december 2004 - 21:08 #3
... men der kan godt være rester/mere af denne spyware/virus sååååå...

Hent Spybot og HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer og genstart.

Derefter kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede Slater Ekspert
12. december 2004 - 01:04 #4
fister -> du kan i princippet slå ALT fra i startup uden der sker noget. Ingen vitale systemfiler osv ligger der. Du kan allerhøjst komme til at slå et driver-kontrolpanel eller sådan noget fra.
Avatar billede fister- Nybegynder
12. december 2004 - 17:15 #5
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. december 2004 - 17:17 #6
Generelt - alternativ til [MSconfig/start]:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml