Avatar billede runekeldsen Nybegynder
11. december 2004 - 15:29 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Computer går ned når jeg brænder DVD'er

Jeg har prøvet to forskellige brændere i min computer og har også prøvet en masse forskellige dvd brænder software og har endda prøvet at reinstallerer windows men min computer bliver ved med at gå ned når jeg brænder DVD'er.

Nogen gange går den i blå skærm andre gange genstarter den bare.

Kan man lave en systemtest eller noget så jeg kan finde ud af hvad fejlen er?
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 15:33 #1
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
11. december 2004 - 16:18 #2
Ja den er jumpet som den skal og det er heller ikke noget problem for brænderprogrammet at finde brænderen og påbegynde bræningen, men når den så når til omkring 80% eller deromkring så går computeren ned.
Avatar billede che0ps Nybegynder
11. december 2004 - 16:19 #3
Hmm.. kan være du har et Ram problem eller har du en ustabil stræmforsyning..
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 16:22 #4
Som der bliver sagt, kan en "små defekt PSU" være årsagen. Smider den strømmen kort under din brænding, kan dette forårsage fejl.

Har du et updateret windows, og har du evt tjekket for virus og spyware? Dette kan også godt medfører fejl
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
11. december 2004 - 16:57 #5
ok det var mange forslag tak for det. Hvordan kan jeg tjekke om det er PSU'en. Jeg kan som sagt sagtens bruge pc'en til alt muligt andet uden problemer.
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 16:59 #6
Tror ikke helt det er din PSU.

Hvordan sidder dine RAM. Er det 2x et eller andet eller er det en blok?
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
11. december 2004 - 17:18 #7
ok min ram er bare en blok
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 17:23 #8
Prøv lige at test dine RAM med dette

http://www.memtest.org/
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
11. december 2004 - 19:39 #9
Jeg har nu kørt den ram test 4 gange og den fandt ikke nogen fejl.
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
11. december 2004 - 22:08 #10
Jeg køre også motherboard monitor på den og cpu'en ligger omkring 60 grader hvilket jo ikke er vildt for en atlon processor.
Avatar billede che0ps Nybegynder
12. december 2004 - 01:55 #11
Hmm.. har du prøvet o tage en test i fx hotcpu tester ? eller et andet program som belaster din cpu/gfx i længere tid ? og har du prøvet at tage en 3Dmark 2001 ?
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
12. december 2004 - 02:05 #12
Jeg prøvede lige at sætte en jumber på min CPU så den kun kunne køre 1200mhz i stedet for 1600 for at se om det var noget med overbelastning men det ændrede ikke ved noget den gik stadigvæk ned.
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 08:27 #13
60 grader er en del!

Prøv at tage siden af kabinettet
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
12. december 2004 - 16:05 #14
Jeg har nu prøvet at køre forskellige tests (HOT CPU og PCMark) og jeg er nu ret sikkre på at problemet må ligge i mit onboard grafikkort, da den også går ned i 3D delen af PCmark men ikke på noget tidspunkt i HOT CPU.

Det undre mig bare meget at det er noget med grafikkortet der min pc til at gå ned når jeg brænder DVD'er ???
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 16:13 #15
Tja - computere er en spøjs ting du
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
13. december 2004 - 17:57 #16
Jeg har stadigvæk ikke fundet en løsning. Har geninstalleret både windows og nero og har prøvet med andre brænde programmer men der er ikke noget der virker :-(

Jeg har derimod ikke noget problem med at brænde CD'er det køre bare der ud af.

Kan jeg virkelig ikke gøre andet end at købe en ny computer :-(
Avatar billede freehelp Praktikant
13. december 2004 - 18:05 #17
Øhh computeren skal ikke smides ud fordi du ikke kan brænde. Det er 100 % noget du gør forkert :-)

Vær sikker på det er monteret korrekt, altså koblet korrekt til
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
13. december 2004 - 18:32 #18
Jeg har monteret og afmonteret den 3 gange og jeg har enda prøvet en anden model af brænderen (prøvet både NEC 2500 og 3500) og jeg havde samme problem. Så problemet må være et eller andet sted i min hardware (bare ikke i mine ram/CPU ihverfald i følge de test jeg har lavet)

Det er ret vigtigt for mig at kunne brænde DVD'er så jeg skal have gjort et eller andet.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. december 2004 - 18:36 #19
Har du prøvet med en firmware opdate til drevet?
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
13. december 2004 - 19:31 #20
Har nu opdateret mit firmware, men desværre det hjalp heller ikke. Det begynder at se sort ud synes jeg løber tør for ideer.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. december 2004 - 19:36 #21
Underligt!!

Ikke jeg tror det hjælper meget, men har du opdateret alt på maskinen hvad angår windows updates og drivers til bundkortet
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
13. december 2004 - 19:40 #22
det var selvfølgelig en ide at starte fra en ende af og så opdatere alt. Det vil jeg prøve så vender jeg tilbage senere. Tak for hjælpen indtil nu
Avatar billede freehelp Praktikant
13. december 2004 - 19:41 #23
Bare sig til
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
20. december 2004 - 16:13 #24
Efter at have fundet de gamle bundkort driver frem har jeg faktisk fået brænderen til at fungere så freehelp hvis du lige svare en gang så skal du få dine points.
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 18:36 #25
Super det virker nu :-)

Så ved du det til næste gang du støder på samme problem.

Tag bare point selv, min hjælp er gratis!

Ha en dejlig jul
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
21. december 2004 - 13:29 #26
Jeg takker mange gange og glædelig jul til dig også.
Avatar billede freehelp Praktikant
21. december 2004 - 13:34 #27
ilm :-)