Avatar billede aeae Nybegynder
11. december 2004 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hd hitachi 160gh

Hej
Jeg har et Stort problem med en hd fra hirtachi på 160 gh, jeg kan kun finde de ca 32gh, de andre er helt forsvundet.
Jeg har problemt at se på diskhåndtering under computeradministrationen, der kab ikke se andet end de ca 32 gh (31,49), jeg ved ikke hvad skal gøre, håber der nogen der kan hjælp.

PS: jeg har også opdateret bios,en
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2004 - 13:07 #1
Har du enablet LBA i bios? Har du xp, hvis ja har du installeret sp1?
Avatar billede overloaded Mester
11. december 2004 - 13:20 #2
Du skal nok ind på hitachi's hjemmeside og hente et program eller en driver der låser op for de resterende gb.
Avatar billede aeae Nybegynder
11. december 2004 - 13:24 #3
Hvad er er LBA og hvor eabler jeg den, jeg har phoenix awardbios), jeg køre med xp pro.
Har også prøvet at være på hitachi's hjemmeside, men jeg kunne finde noget der kunne hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2004 - 13:30 #4
Inde i opsætningen af dine harddiske, hvis du sætter den til Auto så skulle du gerne kunne se de 160 GB når du booter, kan du det?
Avatar billede aeae Nybegynder
11. december 2004 - 13:59 #5
jeg har været ind på opsætning og ændret til auto, dette medføre det sammen som før (kan kun se det ca. 32 gh) og når jeg jeg sætter til LBA, så kan der en disklæsningsfejlen når jeg starter op og bliver bedt om at trykke ctrl+alt og delete for at starte op igen og dette gentager sig selv indtil jeg ændre til auto.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2004 - 14:18 #6
Hmm enten er din bios ikke opdateret eller også kan det være at der på disken sidder en jumper som begrænser den til 32 GB, du skal nok kigge i papirerne til disken og se for aå kan jumperen pilles af, hvis det er det.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2004 - 14:19 #7
Jeg er nødt til at smutte nu, vender tilbage imorgen og ser hvad der er sket.
Avatar billede aeae Nybegynder
12. december 2004 - 13:54 #8
det hjalp med at flytte jumperne, så problemt er løst og tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2004 - 19:31 #9
Jamen det var godt :-) Så ligger jeg lige et svar.