Avatar billede jasperDK Nybegynder
11. december 2004 - 08:54 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Installations CD virker ikke

Da min Win XP nu er overfyldt med programmer og andet junk har jeg bestemt mig for en geninstall. Men når jeg booter fra (en af mine) winxp cd, så siger den: "Undsøger computerens hardware konfigurationer", det står der i 5 sek, så bliver skærmen sort og der sker ikke mere. Det sker for både min WinXP cd fra 01 og 05.
Jeg har en winxp partition og 2 linux og min opstartsloader er grub.

Håber du kan hjælpe! På forhånd tak!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
11. december 2004 - 09:35 #1
:P
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
11. december 2004 - 09:50 #2
Hej,

Jeg har det nøjagtigt samme problem - har du fundet en løsning?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
11. december 2004 - 10:26 #3
Nej, men det er ret så frusterende!
Kan du give lidt info om din computer?

512mbram
18gb hd
dell
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
11. december 2004 - 11:07 #4
Selvbygget
p4 2,2 ghz
QDI Superb 4 MB
40 gb seagate barracuda
160 gb maxtor
768 MB DDR

Har aldrig haft problemet før. Heller ikke sidste gang jeg havde SP2 installeret. Her du prøvet at slette partition, oprette den igen og så installere windows helt fra bunden af på den nye partition?

Vil ikke lige prøve det trick før jeg ved om det virker da jeg ellers står med en pc uden OS og uden umiddelbar mulgihed for at installere et.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
11. december 2004 - 11:35 #5
Bootede fra en dos diskette og valgte fdisk, slettede winxp partitionen og lavede en primer dospartition, og til sidst format C:... men det virker stadig ikke!
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
11. december 2004 - 12:05 #6
Hvilken BIOS har du? Og bundkort-chipset? (evt brug http://www.lavalys.com/products.php?lang=en).
Har selv en Phoenix-Award BIOS v6.00PG og et SIS645Dx-chipset. Ved ikke om det er det, men hvis der er et sammenfald kunne det jo være interessant...
Avatar billede zenze Nybegynder
11. december 2004 - 12:10 #7
Hvad med at lave en slipstreamet WinXP m. SP2 integreret:
http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd.htm
Avatar billede zenze Nybegynder
11. december 2004 - 12:12 #8
Bootsector kan du finde her:
http://bink.nu/xpbootcd/
Avatar billede jasperDK Nybegynder
11. december 2004 - 12:22 #9
zenze, forstår ikke rigtigt hvad jeg skal bruge det til? Mine xpcder har nemlig virket før..
Avatar billede zenze Nybegynder
11. december 2004 - 13:23 #10
Ja, det kan du da ha' ret i! - Kan det være RAM eller grafikkort den er gal med?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
11. december 2004 - 13:52 #11
nej, for min linuxpartition virker helt fint, og mit winxp virkede også helt fint, (indtil jeg formaterede).
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2004 - 14:55 #12
Jeg havde samme problem, men kun når jeg bootede på winxp-cd'en. Hvis jeg i stedet startede windows op normalt og derefter smed cd'en i og ventede på menuen kom frem, kunne jeg installere ad den vej.

Jeg har dog ingen forklaring på hvorfor problemet opstår.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
11. december 2004 - 15:26 #13
DAMN! Så er det jo noget lort at jeg lige har formateret mit C: drev!!! FUCK DET!
Hmm, må vente på lidt respons og se om det hjælper!

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2004 - 16:33 #14
Hvis du har god tid, og har en gammel win2ooo-cd liggende i skuffen kan du jo installere den først, og så installere xp bagefter ;-)
Avatar billede jasperDK Nybegynder
11. december 2004 - 16:36 #15
har jeg desværre ikke, har kun mine to WinXP cder!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
12. december 2004 - 07:56 #16
Damn, den virker heller ikke idag!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
12. december 2004 - 16:39 #17
??
Avatar billede jasperDK Nybegynder
14. december 2004 - 17:10 #18
må jo nok så selv tage pointene!
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
15. december 2004 - 08:53 #19
ttj,

Ja, meget mærkeligt... jeg har prøvet et par gange (læs: ca. 100) uden resultat. Og så smed jeg cd'en i imorges - og der virkede det... jeg fatter det ikke, men det eneste jeg fik et resultat ud af var at blive ved med at prøve...

Oh well - MS moves in mysterious ways.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
17. december 2004 - 07:49 #20
Hmm, så må jeg vel også bare prøve videre... Kom med et svar! Hygg :)
Avatar billede jasperDK Nybegynder
30. december 2004 - 13:04 #21
Jokl98ac kommer du ikke med et svar?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
03. januar 2005 - 15:31 #22
Nårh.. :S
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
10. januar 2005 - 17:44 #23
sorry - jeg har ikke noget svar. ingen forklaring.... pludselig virkede det og jeg har ikke brikker nok til at regne ud hvorfor..