Avatar billede hanloven Mester
11. december 2004 - 03:12 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Tiscali 2 Mb HighWay.

Hej eksperter.

Hvordan ser det ud.. Vil Tiscali stadig være et dårligt valg som udbyder af adsl?? Jeg hørte for et stykke tid siden at de er meget u-populære hos mange danske websites, fordi det får systemet til at tro at man logger på fra udlandet..

Har de stadig de nøkker ?? - Eller kan nogle anbefale dem ?? jeg mener 199 kr pr. måned for 2 Mb... Det er da billigt (måske for billigt??)

//hanloven
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. december 2004 - 04:07 #1
men highway er der 1000mb download pr. md. er det nok til dig..??
Avatar billede overloaded Mester
11. december 2004 - 04:47 #2
Det er det man kan kalde for et dårligt tilbud.
Noget i stil Stofanets flexrate/maxrate løsning.
Avatar billede eyes Nybegynder
11. december 2004 - 05:23 #3
Lad være med at melde dig ind.

Der er en grund til at denne side findes
http://www.lortetiscali.dk/
Avatar billede cborg Nybegynder
11. december 2004 - 06:41 #4
Tiscali highway må siges at være en hoax. 2mb-forbindelse, men kun 1000mb båndbredde. Lidt afrundet matematik for at gøre det nemt vil være:

2 megabit/sek ~ 250kb/sek
1000mb/30dage ~ 33,3 mb båndbredde per dag (ell. ca 34100 kb)
34100kb/(250kb/sek) = 136.4 sekunder, eller knap 2½ minut om dagen hvor du må køre for fuld skrue på forbindelsen. Det svarer til lidt over en time på en måned.

Men okay, hvis du udelukkende benytter nettet til lette mails eller surfning giver det dig en lynhurtig forbindelse. Men hvorfor nogen mennesker, der har meget let omgang med nettet har brug for en 2mb linie, kan jeg dog ikke gennemskue. Hvis du ønskede at spille spil over nettet blot en time om dagen er båndbredden formentlig brugt op.

Det tiscali tjener på med denne forbindelse er formentlig heller ikke antallet af abonnementer, men snarere de ekstraudgifter, der eksisterer i forbindelse med overskridelsen af den tilladte månedlige båndbredde.
Avatar billede cborg Nybegynder
11. december 2004 - 06:54 #5
Umiddelbart kunne det være værre - har lige tjekket tiscali's hjemmeside, og for hver ekstra gb data du måtte ønske er prisen 59,- ekstra (op til 7 ekstra gb hvorefter at resten er gratis).

Så du kan maksimalt komme af med 199 + (7*59) = 612 kroner.

En 2mb-forbindelse hos tdc koster 499,- mens en 2mb forbindelse hos CC koster 399,- (DSL). Så hvis du bruger 4 gb om måneden er det stadigvæk billigere end hos CC (199 + (3*59)).
Avatar billede overloaded Mester
11. december 2004 - 07:00 #6
128kb/sek. i upload går dælme langsom.
Avatar billede snowball Novice
11. december 2004 - 09:38 #7
eyes: Sådan en side er efter min mening ikke ret meget værd i vurderingen om hvilken ISP man skal vælge. Du vil kunne finde sådanne historier om alle ISP'er - det er blot et spørgsmål om at spørge tilpas mange personer. Der er så mange ting der spiller ind når folk klager over deres ISP - især når det kommer til hastigheden på deres forbindelse.

Om 128Kb/s er meget langsomt - tja, det kommer jo helt an på ens forbrug. Til alm. surfing og mails er det jo ikke noget problem. Så længe man ikke har brug for at sætte diverse servere op på ens forbindelse, så er 128Kb i upload tilstrækkeligt for langt de fleste mennesker (Og ja, man kan sagtens udnytte en +2Mbit forbindelse fuldt ud mht. download selvom man "kun" har 128Kbit i upload ;))

Personligt synes jeg Tiscalis tilbud er ganske udmærket - vel at mærke til den målgruppe som er tiltænkt produktet! Kan man holde sig under den ene GB trafik pr. måned, så er det jo langt den billigste 2Mbit ADSL man kan få.
Avatar billede overloaded Mester
11. december 2004 - 11:21 #8
Prøvede engang en 1024/256 flexrate fra Stofanet hvor man må bruge 5000mb på en måned.
Da der var gået 6 dage var der 400mb tilbage ud af de 5000mb.
Så skiftede hurtigt til flatrate, men det er jo meget individuelt hvad man bruger sit internet til.
Avatar billede hanloven Mester
12. december 2004 - 00:23 #9
1000 tak for de mange indslag.. Jeg undersøger lige nærmere, men jeg tror min far (som jeg skal undersøge det for) vælger CyberCity i stedet for :-)

Vender lige tilbage hurtigst muligt for at lukke spørgsmålet.

//hanloven
Avatar billede hanloven Mester
14. december 2004 - 08:06 #10
Gider i ligge nogle svar ?? - Så deler jeg point ud :-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 10:16 #11
okay..O)
Avatar billede snowball Novice
14. december 2004 - 10:34 #12
:)
Avatar billede hanloven Mester
16. december 2004 - 07:43 #13
Takker mange gange for jeres hjælp og en rigtig go jul til jer alle :-)

//Hanloven
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. december 2004 - 10:12 #14
selv tak..O)
Og i lige måde.