Avatar billede linuxchristian Nybegynder
10. december 2004 - 22:33 Der er 10 kommentarer

Vil sætte ftp m.m. op i smoothwall linux

Jeg har en smoothwall linux router til at stå i min kælder. Jeg vil gerne også havde den til at stå som Lan ftp server da den ikke laver så meget. Jeg vil også gerne installere remote login muligheder til en shell (ved godt at smoothwall har http shell, men kan ikke lide det).

Problemet er bare at jeg ikke kan installere noget i smoothwall da når jeg skriver "make" siger den bare: "-bash: make:Command not found", og så ved jeg ikke hvad jeg så kan gøre.
Hvis smoothwall allerede har en ftp server installeret som standart vil jeg også gerne høre om det.
Avatar billede philip1804 Nybegynder
10. december 2004 - 22:40 #1
hvis du skriver export, hvad skriver den så?

specielt din $PATH jeg vil se!

/PBT
Avatar billede linuxchristian Nybegynder
10. december 2004 - 22:52 #2
mener du bare i shell'en?
Avatar billede linuxchristian Nybegynder
10. december 2004 - 22:58 #3
$PATH = /usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/local/bin:/usr/local/sbin:/root/bin
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. december 2004 - 23:03 #4
du kan sagtens tilgå din smoothwall via ssh, det sker på port 222
Avatar billede philip1804 Nybegynder
10. december 2004 - 23:04 #5
Vel kun port 22 ikke 222;
Avatar billede linuxchristian Nybegynder
10. december 2004 - 23:06 #6
jeg har prøvt at gå ind på min box på port 22, men den vil ikke lukke mig ind.
Den kan ikke forstå kommandoen "service sshd status", så jeg ved ikke hvordan jeg ser om ssh køre.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. december 2004 - 23:12 #7
Nej på smoothwall kører den på port 222 og ikke 22... sidder ved siden af en ny og jeg bruger 222, og den er lige inst. uden jeg har ændret noget..

Og med hensyn til ftp, har smoothwall et fedt community, hvor de har lavet en mod til smoothwall så den kan kører ftp..

Det kan findes her:

http://community.smoothwall.org/forum/viewtopic.php?t=9786&postdays=0&postorder=asc&highlight=vsftpd&start=15

Det står et par poster nede hvordan man gør..
Avatar billede linuxchristian Nybegynder
10. december 2004 - 23:27 #8
når jeg skal skrive -C så beder den om noget mere input hvad er det?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. december 2004 - 23:31 #9
Du har husket / til sidste ik
Avatar billede linuxchristian Nybegynder
10. december 2004 - 23:34 #10
nå tak