Avatar billede jba750 Nybegynder
10. december 2004 - 18:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbar problem

Jeg har ret pludseligt fået et problem med min bærbare computer. Når jeg booter viser den windows xp logo mm. korrekt under opstarten, men i samme øjeblik den går ind i selve windows bliver skærmen helt sort.
Jeg har prøvet at starte maskinen i fejlsikret tilstand og VGA-mode - i begge disse tilstande virker det helt fint! Når jeg forsøget at øge opløsningen forsvinder skærmbilledet desværre :-(
Håber der er nogen der kan hjælpe... Jeg aner ikke hvad problemet kan skyldes - jeg har ikke lige opdateret min skærmdriver eller sådan noget
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2004 - 19:58 #1
Forbliver skærmen sort, eller er du for utålmodig? Min er nemlig også sort nogle sekunder (og sekunder er lange i IT-verdenen).
Avatar billede jba750 Nybegynder
10. december 2004 - 20:49 #2
Den forbliver sort!
Avatar billede espersen Novice
10. december 2004 - 22:22 #3
er sikker på at det er driver problemer, hvor grafikkortdriver og skærmkort driver ikke lige vil tale sammen,

1. hent nye drivere til grafikkorttet
2. fjern grafikkort helt + fjern skærmen under enhedshåndtering
3. installer den nye driver ; "vælg har diskette"
Avatar billede superwulff Nybegynder
11. december 2004 - 09:10 #4
hvilket mærke er din laptop?
Avatar billede superwulff Nybegynder
11. december 2004 - 09:11 #5
Min er en HP, jeg har selv været ude for det samme problem, det virkede fit i fejsikret tilstand, men jeg kunne ikke ændre opløsningen. det hjalp heller ik mednye drivere..  det eneste der virkede var at genistallere windows.
Avatar billede espersen Novice
11. december 2004 - 14:01 #6
husk med laptops : Så SKAL driveren hentes på laptop-producentens side !!
Avatar billede jba750 Nybegynder
12. december 2004 - 12:04 #7
>>Espersen
Jeg prøvede at geninstallere driveren - men det hjalp desværre ikke på problemet

>>Superwulff
Jeg har nu formateret maskinen og geninstalleret windows, men det lader til at der er et hardware problem. Der er i hvert fald stadig lidt knas med AGP-porten i maskinen. Dog skal det siges at problemet med at jeg kun kunne køre 640x480 ER blevet løst :)
Desværre kan jeg ikke bruge min eksterne skærm :(
Avatar billede jba750 Nybegynder
07. marts 2005 - 23:36 #8
Luk
Avatar billede espersen Novice
08. marts 2005 - 10:12 #9
du har installeret alle drivere fra producenten af din bærbare og ikke fra producenterne af fx grafikchippen ?!

Det kunne tyde på at du ikke har installeret alle bundkort-drivere ?