Avatar billede axkris Nybegynder
10. december 2004 - 17:47 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

ODBC til access db - uden access installeret?

Hej

Jeg har installeret et program, som skal bruge en odbc-forbindelse til en access-database, som følger med programmet. Den connecter sådan: ODBC;DATABASE=MEFilterDB;DSN=MEFilterDB

Men det virker ikke, sikkert fordi jeg ikke har accesss installeret på min server. Er det korrekt, at man skal have installeret access (altså hele programmet) eller kan man nøjes med en mindre løsning?

Jeg lytter :-)
Avatar billede amcon Nybegynder
10. december 2004 - 20:13 #1
Jeg har netop installeret programmer der skal bruge en DSN til en accessdatabase, på nmaskiner der ikke har Access installeret. Du behøver ikke Access for at lave en ODBC. Har du oprettet en DSN?
Avatar billede axkris Nybegynder
10. december 2004 - 20:15 #2
Lyder godt, så kan jeg også :-)

Jeg har ikke installeret noget, men jeg går ud fra, at følgende laver en DSN for mig!??

ODBC;DATABASE=MEFilterDB;DSN=MEFilterDB

Eller skal jeg selv oprette en DSN?
Avatar billede axkris Nybegynder
10. december 2004 - 20:22 #3
Nu har jeg oprettet en DSN og det løste det. Takker for tippet :-)

Tryk svar :)
Avatar billede amcon Nybegynder
10. december 2004 - 22:22 #4
Godt at kunne hjælpe dig.
Avatar billede axkris Nybegynder
10. december 2004 - 23:10 #5
Tager lige selv ½'delen ;-)