Avatar billede jenserik Nybegynder
10. december 2004 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SP2 sikkerhed

Når jeg køre min hjemmeside fra C: får jeg denne meddelelse:

"Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktiv indhold, der evt. ville få adgang til din computer, for at hjælpe med at beskytte din sikkerhed. Klik her for indstillinger..."

På nettet får jeg ikke meddelselde.
Har prøvet at følge anvisningerne i hjælpefilen men det har ingen effekt :(
Det er træls når jeg tester.

Er der nogen der har en go idee til at løse problemet?
Avatar billede haverslev Novice
10. december 2004 - 19:09 #1
Der er tilføjet en del sikkerhedsændringer i SP2, prøv dette først:
klik på Funktioner -> Blokering af Pop-Up vinduer -> Slå blokering fra.
Eller:
klik på Funktioner -> Blokering af Pop-Up vinduer -> Indstillinger for Pop-up vinduer.
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend    Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau
( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_Nyheder_explorerogoutlook.asp
Avatar billede jenserik Nybegynder
10. december 2004 - 21:03 #2
hej haverslev
Virker desværre ikke
jenserik
Avatar billede haverslev Novice
10. december 2004 - 22:25 #3
Avatar billede jenserik Nybegynder
10. december 2004 - 23:00 #4
Det er ved at overstige min fostand, hvorfor er der forskel når jeg køre siden fra c: og fra nettet.
Jeg bruger en javascript til at hente menuen ind på forsiden, menuen skal vises kolapset, men når jeg køre den fra C: er den expanderet. og jeg får advarslen.
Avatar billede haverslev Novice
10. december 2004 - 23:35 #5
ok, så tror jeg vi har "skudt" os ind på problemet.

Start IE, klik på funktioner, klik på internetindstillinger, klik på faneblad: Avanceret.
Kør ned til "sikkerhed"
Sæt fluben i: Tillad aktiv indhold at køre i filer på denne computer - andvend
Avatar billede jenserik Nybegynder
10. december 2004 - 23:55 #6
Mange tak - det virker :))
mvh jenserik