Avatar billede triaudit Nybegynder
10. december 2004 - 16:08 Der er 7 kommentarer

Ny kode til FinKart

Hjælp - jeg har en kunde som har måtte fritstille deres økonomimedarbejder med øjeblikkelig virkning ! Problemet består nu i at hun var den eneste der kendte koden til finanskartoteket og virksomheden har nu stort set ikke adgang til finansmodulet. Er der nogle der ved om man kan angive en ny kode uden at kende den gamle eller har en anden løsning på problemet ?
Avatar billede blacks Mester
10. december 2004 - 16:11 #1
Er det kun finansmodulet eller er det hele C5/XAL?
Avatar billede mariaf Juniormester
10. december 2004 - 16:16 #2
Din forhandler kan klare det, og hvis de ikke lige har en medarbejder med styr på den slags, så ring rundt til du finder en.

Dette forum er offentligt, og vi skal ikke til at fortælle hvordan man omgår firmaernes sikkerhed. Så det har ikke noget med dig at gøre, eller manglende tillid til din begrundelse, mere at andre kan lære af det og bruge det i mindre hensigtsmæssige sammenhænge.
Avatar billede triaudit Nybegynder
10. december 2004 - 16:23 #3
Det er kun finansmodulet
Avatar billede blacks Mester
10. december 2004 - 16:29 #4
Kan I ikke bare oprette en ny burger der har rettigheder til finansen så? Ellers kan man slette pasword på en bruge.
Avatar billede triaudit Nybegynder
10. december 2004 - 16:32 #5
Vi har prøvet at oprette en ny bruger med adgang til finansen, men beskyttelsen af finanskartoteket ligger stadig fast på den nye bruger.
Avatar billede blacks Mester
10. december 2004 - 16:39 #6
Det vil sige at I skal slette pasword på den tidligere medarbejder. Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/Rettigheder (Kerne)Her kan I slette pasword på brugeren.
Avatar billede leif Seniormester
10. december 2004 - 20:10 #7
Jeg vil give mariaf ret, dette er en offentligt forum og derfor kan oplysninger du beder om misbruges af en medarbejder til at få adgang til oplysninger de ikke skal have adgang til !