Avatar billede thefatman Nybegynder
10. december 2004 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Modtage post fra eget domæne på exchange server

Hej folkens

Jeg sidder her og kan ikke rigtigt forstå hvad problemet er med min exchange server.

Jeg har ændret mine domæners MX record så de peger på min IP her hjemme. Port 110 og 25 er åbne for trafik til min server, men lige meget hvor mange mails jeg sender externt (fra f.eks gmail), så kommer de ikke frem her. De kommer frem internt.

Hvordan skal ens Exchange konfigureres så man kan modtage mails? Hvilket porte skal åbnes?

Når jeg i CMD skriver "telnet hardwareoffline.dk 110", så er fin adgang, samme med "telnet hardwareoffline.dk smtp", men mine mails kommer ikke frem.

Er ved at være godt træt af det her, så håber I kan hjælpe mig.

På forhånd tak

/tfm
Avatar billede krydset Nybegynder
10. december 2004 - 14:57 #1
exchange version
Avatar billede holmus Nybegynder
10. december 2004 - 15:08 #2
Exch2k3: Her kan du højreklikke på din organisation, og køre den wizard der hedder Internet Mail - sæt den op til sent and receive internet mail - så skulle det gerne virke! :)

/holmus
Avatar billede thefatman Nybegynder
10. december 2004 - 17:44 #3
#krydset:

Exchange 2003 standard på SBS 2003

#holmus

Desværre, hvis det bare var så enkelt :-) Virker desværre ikke..
Avatar billede erp Nybegynder
20. januar 2005 - 02:56 #4
Du siger at telnet til port 25 virker... Har du prøvet det uden for din firewall ?
Hvis hardwareoffline.dk er dit "rigtige" domain, kan jeg sige at din mailserver IKKE giver en sign-on.
Du siger du har åbnet port 25 indgående... Har du også husket at sætte et udgående filter op?
Du skriver ikke hvilken firewall du bruger, men hvis det f.eks. er en D-link, skal du huske IKKE at sætte intrution detection til "deny access", men derimod kun til "Log only" (er ikke helt sikker på det er de helt samme ord Dlink benytter, men du forstår sikkert meningen...)
Mvh. Erp.
Avatar billede thefatman Nybegynder
20. januar 2005 - 11:22 #5
ahhhh.

Havde sku glemt alt om denne tråd - Var min min DNS i tidernes morgen som fuckede...

Lukker lige efter mig..