Avatar billede gejl Nybegynder
10. december 2004 - 08:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lokal variabel i link

Jeg har problemer med at få et link til en netværksfil til at virke...

Jeg har lavet et online arkiv (PDF filer) til vores intranet/internet side. Her er der mulighed for at hente diverse pdf filer ned fra nettet, men jeg har fået oprettet et replikerings drev gennem active directory, som deler filerne ud til virksomhedens lokationer (Pt. 6 stk).

I arkivet vil jeg nu linke til de filer der ligger intern.

For mig er linket til mappen:
\\dkdmsrv\global$\Marketing

Men for en i sverige er linket:
\\sedmsrv\global$\Marketing

Derfor er det vigtigt at bruge en variabel istedet for "dkdmsrv" eller "sedmsrv". Og denne variabel har jeg på maskinerne gennem vores login script.

Her er "dkdmsrv" angivet som %LOGINSERVER%.
%LOGINSERVER%=\\UMDKDMS

Men tegnet % kan jeg ikke få til at virke i exploreren:

Her er lidt kode:
<?
$loginserver = "%LOGINSERVER%";
$intern_sti = "$loginserver/global$/Marketing";

$foresp = mysql_query("SELECT * FROM marketing_cuttings WHERE $search_segment $search_language $search_age $search_sogning ORDER BY $filter_sort");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)) {
<a href='file:$intern_sti' target='_blank'>Download</a>";
}
?>

Hvordan får jeg mit link til at virke...?
Avatar billede coderdk Praktikant
10. december 2004 - 13:09 #1
Skal

  $intern_sti = "$loginserver/global$/Marketing";

ikke være

  $intern_sti = "$loginserver\\global\$\\Marketing";
Avatar billede gejl Nybegynder
10. december 2004 - 15:16 #2
Nej det virker fint når jeg bruger '/'... det brokker den sig ikke over....! Hvis jeg istedet for "$loginserver" bruger "dkdmsrv" virker det fint....!
Avatar billede coderdk Praktikant
10. december 2004 - 15:29 #3
Ok, men som minimum burde den være:

  $intern_sti = "$loginserver/global\$/Marketing";
Avatar billede gejl Nybegynder
13. december 2004 - 09:41 #4
Ja men det er:

$loginserver = "%LOGINSERVER%";

Som er problemet... den vil ikke acceptere at der er % foran og bagved 'LOGINSERVER'
Avatar billede coderdk Praktikant
13. december 2004 - 09:59 #5
Prøv $_ENV['LOGINSERVER'] - eller lav en phpinfo() for at se om den overhovedet er der...
Avatar billede gejl Nybegynder
13. december 2004 - 16:27 #6
det er ikke en variable der ligger på nettet men en computeren får via sit loginscript.

Det er derfor den hedder %LOGINSERVER%
Avatar billede gejl Nybegynder
13. december 2004 - 16:28 #7
Er der ikke noget med man kan sætte . (pungtum) foran og bagved?

feks:
$intern_sti = .$loginserver."/global$/Marketing";
Avatar billede gejl Nybegynder
17. oktober 2006 - 13:56 #8
Lukker spørgsmålet, har ikke fundet en løsning!