Avatar billede pys Nybegynder
09. december 2004 - 21:40 Der er 11 kommentarer

Langsomt internet/maskine. Logfil til tjek

Mit internet og maskine er meget langsomt. Kan heller ikke opdaterer via Windows Update. Vil du/I tjekke logfil ? Tak.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 21:27:38, on 09-12-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\system32\regsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\MSTask.exe
C:\WINDOWS\system32\stisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmon.exe
C:\Programmer\Setec\Web and Email Security\Certutil.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\regsrv32.exe
C:\WINDOWS\system32\desktop.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\ADAPTE~1\CreateCD\CREATE~1.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
D:\Dokument\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.opasia.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://tdc.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [CountrySelection] pctptt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X74-X75] "C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SetecCertUtil] C:\Programmer\Setec\Web and Email Security\Certutil.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Regedit Server] regsrv32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [desktop] C:\WINDOWS\system32\desktop.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] InfoNT.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKLM\..\Run: [CreateCD50] C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\ADAPTE~1\CreateCD\CREATE~1.EXE -r
O4 - HKLM\..\RunServices: [Regedit Server] regsrv32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Synchronization Manager] InfoNT.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: TDC Online - {DC3B5271-4E49-41F4-A920-DDE9D755E214} - C:\WINDOWS\TDCOnline.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TDC Online - {DC3B5271-4E49-41F4-A920-DDE9D755E214} - C:\WINDOWS\TDCOnline.dll
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {1663ed61-23eb-11d2-b92f-008048fdd814} (MeadCo ScriptX Basic) - https://pbs.personaleguide.dk/system/ScriptX.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab28177.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {F9408298-9658-482C-8B02-93F09A80225F} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0104.exe
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. december 2004 - 23:45 #1
Du har fået orm igen http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32rbotgm.html Jeg går lige loggen grundigt igennem, og vender tilbage. To antivirus er ikke bedre end et, tværtimod. De vil prøve at slå hinanden ihjel. Det kan samtidig være, at ormen har deaktiveret begge to. Kan vi lukke her ? http://www.eksperten.dk/spm/567169
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. december 2004 - 00:28 #2
Hent denne scanner, den skal du bruge senere.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

-----------------------------------------------

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked

Det er disse linier der skal fixes. Dobbelttjek så det hele kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Regedit Server] regsrv32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [desktop] C:\WINDOWS\system32\desktop.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Synchronization Manager] InfoNT.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Regedit Server] regsrv32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Synchronization Manager] InfoNT.exe
-----------------------------------------------

For at kunne se alle filer:

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Mapper og\eller filer der skal slettes i fejlsikret tilstand (Tast f8 flere gange under opstart). Gå i søgefunktionen Start/Søg, søg på, og slet dem. De er der muligvis ikke allesammen, det er helt normalt.

C:\WINDOWS\system32\regsrv32.exe    Bemærk stavemåden, der en legal fil der ligner.
C:\WINDOWS\system32\desktop.exe
InfoNT.exe

-----------------------------------------------

Så kører du scanneren mwav.exe.

Klik på scan/clean, så vil den scanne, og fjerne virus fra din computer.

Dette kan i nogle tilfælde tage et par timer.
-----------------------------------------------

Når den er færdig, genstarter du i normal tilstand, og kører en ny scanning med HijackThis, og lægger loggen ind til tjek, tak.
Avatar billede pys Nybegynder
10. december 2004 - 08:28 #3
Nu må du love at du ikke "svigter" mig. Sidst kom eksperterne op og "skændes" så jeg måtte oprette et ny spg. så ikke fik svar, - så please, please forlad mig ikke jeg er godt forvirret. Hvilket antivirus og firewall er bedst ? Er Norman noget skidt ? Kan jeg køre med Norman antivirus u/ firewall, men så med Sygate firewall ? Jeg har prøvet lidt af hvert, men har fortsat problemer. Hvad med problemet mht. ikke at kunne opdat fra Windows ?

Undskyld alle mine spg. Her er ny log:
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 07:38:10, on 10-12-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\system32\regsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\MSTask.exe
C:\WINDOWS\system32\stisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmon.exe
C:\Programmer\Setec\Web and Email Security\Certutil.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\ADAPTE~1\CreateCD\CREATE~1.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\npfmsg2.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
D:\DOKUMENT\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find.opasia.dk/msie_google.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://tdc.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [CountrySelection] pctptt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X74-X75] "C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SetecCertUtil] C:\Programmer\Setec\Web and Email Security\Certutil.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKLM\..\Run: [CreateCD50] C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\ADAPTE~1\CreateCD\CREATE~1.EXE -r
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: TDC Online - {DC3B5271-4E49-41F4-A920-DDE9D755E214} - C:\WINDOWS\TDCOnline.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TDC Online - {DC3B5271-4E49-41F4-A920-DDE9D755E214} - C:\WINDOWS\TDCOnline.dll
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {1663ed61-23eb-11d2-b92f-008048fdd814} (MeadCo ScriptX Basic) - https://pbs.personaleguide.dk/system/ScriptX.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab28177.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {F9408298-9658-482C-8B02-93F09A80225F} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0104.exe
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. december 2004 - 11:47 #4
Jeg svigter dig ikke. Din log er ren, men det er den tilsyneladende ikke ret længe af gangen, hos dig. Norman antivirus har jeg ikke meget "fidus" til, og det fanger altså heller ikke det virus det skal, hos dig. Uden firewall går det slet ikke. Så vil det for alvor gå galt. Den, efter min mening, bedste firewall der findes i øjeblikket, er den danske Bitguard. Den kan du købe til en ok pris her  http://www.spywarefri.dk/softwareshop.htm

Med hensyn til antivirus, er jeg ikke i tvivl om at det er G-Data´s 2005 Professional http://www.gdata.de/trade/productview/472/3/ der det bedste bud i øjeblikket. Det er to virusscannere, med hver deres database, Kaspersky, og Bitdefender, som er sat sammen til optimal ydelse. Hvis du sætter det til at opdatere en gang i timen, i baggrunden, så skal det nok holde skidtet væk. Ok, begge dele koster lidt penge, men jeg er så også helt overbevist om, at du får noget noget der virker. Du kan få prøveversioner af begge dele. Husk at afinstallere dit (dine) nuværende antivirus, og firewall, ellers vil det ikke virke.

Det er muligt at det er virus, der har deaktiveret Windowsupdate. Prøv om det ikke kan lykkes når du er færdig med det sidste.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Du skal nu have renset browser cachen

1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger

2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies

3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold

4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten

5. Klik på ok.

Tøm din papirkurv.

Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. december 2004 - 11:58 #5
Btw, G-Data´s antivirus ser ud til, kun at være på tysk, men jeg har lige læst andetsteds, at det lige skulle være kommet engelsk også.
Avatar billede pys Nybegynder
10. december 2004 - 19:45 #6
Først et stort cyber-kram og et stort tak ! Ja, havde det være Etta under Scene er din, så havde du fået "en stor 5-tal"), - du lever op til de fine ord der er skrevet under "Karma". Nej, jeg har ikke været til julefrokost - tag imod den og giv dig selv et klap på skulderen. Det er guld når nogen gider hjælpe en almindelig bruger. Jeg har "bestilt" prøvelicens af de programmer som du anbefaler, - men hvornår tør jeg afinstallere det jeg har ? Antivir er dog væk så jeg kun har Norman. Jeg har søgt på en engelsk udgave af AntiVirenKit, men kan ikke finde den, - forslag ? Jeg er også lidt bekymret for at jeg stadig ikke kan opdatere fra Windows Update, - uanset hvilken vej jeg går, - så det er ikke et dårligt link. Ide ? Ingen i huset for lov at gå på noget som helst før dette er løst, - ondt ikk' ? Go' weekend.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. december 2004 - 23:29 #7
Tak for "roserne", jeg rødmer jo helt *S*. Der kan være flere grunde til at Windowsupdate ikke virker. Norman firewall har jeg erfaring for, kan "drille" Windowsupdate. Der er et sted i Norman firewallen, hvor du kan få den til at vise alle alarmer, så skulle den poppe op, når du vil opdatere. Du kan få en lidt anden version af G-Data antivirus her http://www.extendia.com/eXtendiaAntiVirusPro.htm, og den er på engelsk. Det er det jeg selv bruger. Kaspersky scanneren er den samme, den anden scanner er fra RAV. Det er ikke ringere end det "rigtige" G- Data.

Når du har hentet programmerne, vil jeg foreslå, at du fjerner din internet forbindelse (fysisk, ud med stikket), og installerer Bitguard. Så kan du gå på nettet igen, og installere antivirus, da det skal registreres online. Det skulle ikke give problemer.

Husk at lukke Norman helt ned, inden du afinstallere det, og genstart inden du installerer de andre programmer. Du vender bare tilbage, når du fået dem installeret. Også god weekend til dig.
Avatar billede pys Nybegynder
12. december 2004 - 17:31 #8
Ja, jeg har været "fraværende" nogen tid for: Jeg må med sorg meddele at min PC afgik ved "døden" efter installering af prøveversion på AntiVirenKit. Den startede MEGET langsomt op, hvorefter jeg absolut intet kunne foretage mig. Jeg er derfor tilbage i stenalderen og har mistet en del dokumenter osv., øv, mange timers arbejde som nu er skyllet væk i mine tåre. Jeg er ikke programør så jeg måtte hente hjælp - på en højhellig søndag - fra en bekendt, - jeg kunne jo ikke komme på eksperten efter hjælp. Så jeg slikker min sår og håber på det bedste.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. december 2004 - 18:09 #9
Æv, det er jeg da rigtig ked af at høre :(( Mit gæt på hvorfor, er at de andre antivirus ikke har været helt væk, da du installerede det nye. Det er ikke din fejl, da mange antivirus ikke bliver helt fjernet, ved at kun køre uninstalleren, og genstarte. Jeg vil så godt påtage mig skylden for det, da jeg burde have gjort dig opmærksom på det. Du har haft både Norman, og AVG samtidig, og det i sig selv er ikke så heldigt. Du har jo også haft Sygate på, samtidig med Norman firewall.

Nu ved jeg så ikke hvad du har installeret nu, men da du har haft en del antivirus, og firewalls inde, så der ligger helt sikkert en del rester i registreringsdatabasen, og det kan du så godt få væk, ved hjælp af en regcleaner. Du bør også søge computeren igennem manuelt, for rester af de tidligere sikkerhedsprogrammer.

Nu ved jeg så ikke om du tør tage imod flere(åbenbart dårlige) råd fra mig, men sig lige til hvis du gør, så lægger jeg gerne nogle(forhåbentlig bedre) forslag ind.

Jeg er rigtigt ked af, at det der skete
Avatar billede pys Nybegynder
12. december 2004 - 19:01 #10
Husk nu roserne, hvor skulle du vide fra at jeg var en komplet "no-no" til PC'ere !!. Den er også gået manuelt igennem - (det så yderst avanceret ud !) - ja, min misundelse kendte igen grænser. Det er irriterende når man gerne selv vil, ikk'. Der blev fundet "lidt-af-hvert", - så nu er den helt clean. Ja, så clean at jeg må starte forfra, snøft, snøft. Men, mit mod er ved at vende tilbage. Der er nu installeret McAfee - og KUN denne -, - jeg skulle alligevel ofre lidt mønt, så den blev valgt. Ja, så kan jeg lær' det kan jeg.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. december 2004 - 19:27 #11
Jeg husker så roserne *S*, men jeg syntes alligevel, at det var en forglemmelse af mig, ikke at gøre dig opmærksom på de mulige problemer, ved afinstallation af sikkerheds programmer.

Mcafee er et rigtigt godt valg. Det skal nok holde "fluerne" væk. MEN jeg undrer mig stadigvæk over den store mængde virus, som du åbenbart hele tiden bliver "overfaldet" af. Det er bestemt ikke normalt. Jeg er faktisk rimeligt overbevist om, at de kommer "indefra". Nogle af dem, er nogen man risikerer at få ved "fildeling", og andre igennem mails, så det kunne måske være en ide, at holde et lille "øje" med, om andre brugere modtager suspekte filer, og mails. Under alle omstændigheder håber jeg, at du får ro nu. Du har godt nok været igennem mange "fortrædeligheder"