Avatar billede klauspind Nybegynder
09. december 2004 - 20:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

overclock en p4 1700 i845

Hej. Jeg er en 2tal noob til her så håber der er nogen der vil hjælpe mig. Jeg vil gerne OC min cpu, jeg er klar over risikoen.

dette er min cpu:
CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4, 1700 MHz (17 x 100)
      CPU Alias                                        P68, Willamette, A80528
      CPU step                                          D0
      Instruktions Sæt                                  x86, MMX, SSE, SSE2
      Oprindelig Hastighed                              1700 MHz
      Engineering Sample                                Nej
      L1 Trace Cache                                    12K Instructions
      L1 Data Cache                                    8 KB
      L2 Cache                                          256 KB  (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

    CPU Fysisk Information:
      Type                                              478 Pin uPGA
      Størrelse                                        3.50 cm x 3.50 cm
      Transistorer                                      42 million
      Proces Teknologi                                  6M, 0.18 um, CMOS
      Teknologi                                        217 mm2
      Core Spænding                                    1.75 V
      I/O Spænding                                      1.75 V
      Typisk Forbrug                                    55.3 - 75.3 W  (afhængig af clock hastighed)
      Maksimalt Forbrug                                72 - 100 W  (afhængig af clock hastighed)

    CPU Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/processor.htm

    CPU Udnyttelses Grad:
      1. CPU                                            5 %

mvh klauspind
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2004 - 11:57 #1
Du glemte det vigtigste: hvilket bundkort ?.
Generelt er Willamette en sløj overclocker, 2Ghz er sådan cirka det maksimale du kan få ud af den.
Avatar billede klauspind Nybegynder
12. december 2004 - 03:19 #2
Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    <DMI>
      Motherboard Navn                                  Compaq Evo D500

    Front Side Bus Egenskaber:
      Bus Type                                          Intel NetBurst
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                100 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                400 MHz
      Båndbredde                                        3200 MB/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          SDR SDRAM
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                133 MHz
      Effektiv Hastighed                                133 MHz
      Båndbredde                                        1067 MB/s

    Egenskaber for Chipset Bus:
      Bus Type                                          Intel Hub Interface
      Bus Bredde                                        8 bit
      Virkelig Hastighed                                67 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                267 MHz
      Båndbredde                                        267 MB/s

    Motherboard Producent:
      Producent                                        Hewlett-Packard Company
      Produkt Information                              http://www.compaq.com
      Hent BIOS software                                http://support.hp.com
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2004 - 10:14 #3
Samme svar som i den anden tråd:

Glem det. Hvis du overhovedet kan finde en anden BIOS til den, kan du helt sikkert stadigvæk ikke overclocke den. Såkaldte mærkevarecomputere som Scumpaq, IBM osv kan ikke overclockes. Køb en ordentlig computer næste gang ;-).