Avatar billede meynard Nybegynder
09. december 2004 - 19:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom pc'er

Hej alle eksperter...(!)
Har fået (endnu et) problem med min pc'er: den er blevet forbandet lang tid om at åbne windows xp pro, ca. 5-7 min for at åbne og lukke windows. Jeg har fået checket pc'en hos spyrewarefri og de fandt kun et par små ting som nu er blevet rettet, det afhjalp ikke mine hastighedsproblemer. Har ligeledes checket mine ram med memtest86 og Microsofts ramtester, ligeledes her blev der ikke fundet problemer, jeg har ikke prøvet at sætte andre ram i, det har jeg pt ikke mulighed for nu. Kan det være hd ? og hvordan kan jeg checke den (SMART melder ingen fejl). Kan det betale sig at prøve at reparere windos installationen (kan ikke helt huske hvad det er den reparerer). Det var mange ? men håber jeg får nogle brugbare forslag/diagnosticeringsmuligheder.

PC:
mob asus p4p800 de luxe
ram samsung 512 MB (2x256)
gfx radeon 9800 pro
hd maxtor 6Y120MO (120 GB sata)
windows xp pro sp1 + alle opdateringer
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 19:46 #1
Du kan da prøve at sætte din XP-cd i drevet vælge start -> kør skriv sfc /scannow
for at se om Windows finder nogle defekte filer
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2004 - 20:17 #2
højreklik på denne computer(win+pause)/hardware/enhedshåndtering/IDE ata-atapi-controller/..klik på Primær IDE-kanal/avanceret indstillinger.
Derefter kan checke det på samme måde i secondary.
Check din dma.. fordi, når pcén går ned, kan xp finde på at sætte hastigheden på drevet ned, for at forhindre fejl igen, efter 6 crc fejl, el. lign. er du nede på pio. Løsninger er at slette dine ide kanaler i enhedshåndtering under ide ata/atapi controller  >> http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/IDE-DMA.mspx
Det er en god ide, at hente en ny ide driver, før du sletter. Og jeg vil andbefale at man installere den nye driver først, for at se om det hjælper på problemet.
Og checke om den er jumpet rigtigt.
Avatar billede meynard Nybegynder
09. december 2004 - 21:08 #3
Artfreak: Super godt! Lige hvad jeg skulle bruge og nu kører den bare i topfart. Vil gerne tildele dig pointene ved blot ikke hvordan man gør...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. december 2004 - 21:11 #4
du markere mit navn, og trykker accepter..O)
Tak.
Avatar billede meynard Nybegynder
09. december 2004 - 21:13 #5
Ja burde måske bare læse instruksen længere oppe....