Avatar billede mikeone Nybegynder
15. marts 2001 - 11:56 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Hvorledes ændrer jeg jpeg-filer tilbage til det oprindelige program som skal åbne dem ?

Overskriften er faktisk mit spørgsmål. Jeg har lige installeret Photoshop. Derefter åbner alle jpeg i photoshop og det er jeg lidt træt af. Jeg kører windows Me og er meget tilfreds med at dette system åbner mine billeder.
Avatar billede spikey Nybegynder
15. marts 2001 - 12:04 #1
hold shift i bund og højre-klik på en jpg fil og sig åben med.
og husk at sætte flueben ved at du skal bruge det program du vælger til at åbne det hver gang
Avatar billede hobbez Nybegynder
15. marts 2001 - 12:05 #2
Åben en mappe (lige meget hvilken).

Vælg VIS >> INDSTILLINGER >> FILTYPE.

Find filtypen på listen, vælg FJERN.

Dobbeltklik på en JPG-fil. Nu vil Windows spørge dig, hvilket program du vil åbne med. Vælg programmet i dialogboksen, og sørg for at der er hak ud for \"altid åbne....\"

/Rob
Avatar billede jay Nybegynder
15. marts 2001 - 12:05 #3
Jeg tror nok at det gøres på samme måde som i win98, her gøres det ved:
du åbner \"Denne computer\", trykker på vis -> indstillinger, her kan du vælge filtyper. Find jpeg-filerne og tryk på rediger, her kan du sætte hvilket program der skal bruges til at åbne filtypen med
Avatar billede mikeone Nybegynder
15. marts 2001 - 12:18 #4
Tak til jer alle 3 for svarerne. Det var perfekt at få det tilbage til oprindelig tilstand.