Avatar billede dominus Nybegynder
09. december 2004 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

funktion OVERDRIVE! til x800 XT

jeg kan ikke helt finde ud af hvad denne funktion kan bruges til
navnet antyder at det er noget OC men jeg ved ikke med sikkerhed hvad det er.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
09. december 2004 - 14:14 #1
Du har ret, der er OC, en automatiseret funktion som åbenbart er tempafhængig. se citat:

The Radeon X800 XT Platinum Edition core runs at a default of 520 MHz (which is impressive for a 0.13 micron core) which is nearly 10% faster compared to the X800 Pro series, but there is an additional note here as well. The X800 XT PT, along with the new Catayst 4.6 driver set, supports ATI's Overdrive technology. Overdrive was not present in the for our X800 Pro review since the Catalyst 4.5 driver set did not support this feature. Overdrive is ATI's automatic-overclocking technology, which can speed up the GPU clock speed depending on thermal load. If the GPU is running cool enough, ATI's software can slowly creep up clock speeds for additional performance.
Avatar billede dominus Nybegynder
10. december 2004 - 10:08 #2
så Overdrive e bestemt ved temperatur, og det kan vel ikke brænde den af vel?? altså at have overdrive slået til
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
10. december 2004 - 10:19 #3
Så vidt jeg kan forstå, skulle der ikke være nogen risiko ved det. men 10% hurtigere lyder ikke af meget.
Der er måske lidt mere info her:
http://www.firingsquad.com/hardware/ati_radeon_x800/page7.asp
Avatar billede dominus Nybegynder
10. december 2004 - 10:27 #4
ok tak hvis du vil have point må du heller lave et svar
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
10. december 2004 - 10:31 #5
god jul og selv tak.