Avatar billede cygnet Praktikant
09. december 2004 - 12:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændret din veden i halvfemserne

Leder efter et emne til at lave fordrag om.

Faget er Dansk og Overordnet emne er : Hvad har ændret din verden i 90'erne (gælder frem til idag) ?

Kan være film, musik, reklamer, shows - stort set alt.

Hvad har ændret din verden ?
Avatar billede le_bon Nybegynder
09. december 2004 - 12:56 #1
Her er et "citat" til lidt inspiration, måske kan du bruge det, måske kan du ikke:

Remember the 90s, da vi fik piercinger alle mulige og umulige steder. Remember the 90s, da Beverly Hills blev vist første gang. Remember the 90s, da Un-plugged og Grunge så dagens lys. Remember the 90s, da den første Playstation model blev lanceret og remember the 90s, da Stand Up var ny underholdning. Remember the 90’s, da Dr. Martens og Buffalo skilte vandene og remember the 90s, da den første TV reklame blev vist på dansk fjernsyn. Remember the 90s, især da vi vandt EM i fodbold og remember the 90s, da mobilen fyldte en hel kuffert. Remember the 90s, da vi alle gik og sagde ”as if”...

Hvis der er noget der har betydet noget radikalt for mig i 90'erne må det være EM i '92!!!

c",)
Avatar billede cygnet Praktikant
09. december 2004 - 13:12 #2
Hvor stammer "as if" fra ?
Avatar billede le_bon Nybegynder
09. december 2004 - 13:42 #3
Det er lidt ligesom når man siger "som om", jeg kan ikke forklare det meget mere præcist...det er en slags slang med lidt negativ ladning...jeg tror måske folk brugte det som en forkortelse af f.eks. "as if jeg gider", "som om jeg gider". Jeg brugte det ikke selv, da jeg altid har syntes det lød åndssvagt.

c",)
Avatar billede cygnet Praktikant
09. december 2004 - 13:55 #4
Var mere hvor udtrykket stamte fra, altså hvilken serie, film eller andet...
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 13:59 #5
Jeg var på druk i 90'erne... Kan dog lige mindes vi vandt EM. Men mellem 93 og 2000 er jeg totalt blank... *LOL*

Men ellers synes jeg faktisk det er et fint emne... :-)
Avatar billede le_bon Nybegynder
09. december 2004 - 14:00 #6
Aha...det har jeg ingen anelse om. (men det lyder lidt som Action Script ;D )
Avatar billede le_bon Nybegynder
09. december 2004 - 14:03 #7
phatlasse > Håber ikke du er typen der har tømmermænd 2-3 dage efter en go' druktur...for så kommer du dig først omkring år 2025! Skål!

c",)
Avatar billede jomhum Nybegynder
09. december 2004 - 21:51 #8
Jeg mødte kvinden i mit liv i halvfemserne, men det har jo nok ikke den store betydning for dig:-)
Avatar billede andreasboge Nybegynder
09. december 2004 - 23:47 #9
I 90'erne er hele verden blevet mere og mere globaliseret. TV' telefon og internet er blevet mere populær end nogensiden før. Specielt brugen af internettet er eksploderet i 90'erne og verden er blevet meget mindre. Et evt. emne. Samarbejde med Østen er jo også blevet større efter kommunismens fald.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2004 - 11:41 #10
jomhum >> Det gjore jeg også, men hun er skredet igen :-)
Avatar billede nullert Nybegynder
11. december 2004 - 15:47 #11
Hey kristian ved ikke helt hvordan jeg skal komme i kontakt med dig så prøver lige på den her måde igen
synes det er for dårligt af dig ikke at svare mig og jeg vil da gerne have mine 500,-kr igen, ved ikke om du også har snydt andre herinde eller de ikke har været ligeså naive som mig at betale et forskud
Men synes da vi skal finde en løsning
Kontakt mig camting3@mail.dk
Avatar billede cygnet Praktikant
11. december 2004 - 20:53 #12
Beskeder ikke angående denne tråd bedes sendes til min mail ks@cygnet.dk

Men for en god orden skyld har designet du ønskede ligget på denne adresse http:**cygnet.dk/telefonlir (anstødeligt matriale) de sidst måneder.