Avatar billede arsdfarg Nybegynder
09. december 2004 - 12:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Win32.Oror.M Worm vil ikke forsvinde vha EZ

Jeg har fået en dum orm ind på mit system, har fosøgt at lade EZ klare den selv, men ormen bliver ved med at ligge der. Beskeden fra EZ lyder på, at ormen ligger i c:\System Volume Information\"en undermappe jeg ikke lige kan huske".

Hvad gør jeg for at komme af med den? Den bliver blokket af EZ hver gang den er aktiv, men det fjerner den jo ikke...
Avatar billede ladyhawke Novice
09. december 2004 - 12:45 #1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. december 2004 - 22:18 #2
Deaktiver systemgendannelse  - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
(klik start | indstillinger | kontrolpanel | system, fanebladet systemgendannelse)

Så får du ryddet alt hvad der ligger i c:\System Volume Information\_restore, hvor ormen gemmer sig.
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
12. december 2004 - 23:44 #3
tonnybrandt, din metode lyder unægteligt som den nemmeste, den tjekker jeg lige af. Jeg kan se på dine andre svar, at du har ret godt styr på det her, og hvis din metode virker kyler jeg nogle point efter dig :)
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
12. december 2004 - 23:47 #4
I øvrigt, hvordan ved jeg med sikkerhed den er væk uden at skulle sidde og vente på den aktiverer sig selv? Jeg kan jo ikke virusscanne i den mappe med EZ :/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. december 2004 - 00:26 #5
Nej, det kan du ikke, men da mappen vil være tom, kan den ikke overleve. Mappen vil med det samme begynde at fyldes op igen og det er helt normalt, men kun hvis vira'en er aktiv et andet sted i suystemet vil den kunne komme ind i den folder igen, idet det er systemgendannelses processen, der kopierer den derind.

Du kan evt lige lægge en HiJackThis log så vi kan se at der ikke er andet snavs i maskinen.

Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger jeg på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
13. december 2004 - 23:45 #6
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 23:38:58, on 13-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Skole\Programs\bin\ibguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\VetMsgNT.exe
C:\Skole\Programs\bin\ibserver.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
D:\Download\Security\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.firkantnet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.aldi.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VetTray] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~2\ca.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: Yahoo! Backgammon - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/at0_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Blackjack - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/jt0_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Dots - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/dtt1_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Poker - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/pt0_x.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.installengine.com/engine/isetup.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {AE1C01E3-0283-11D3-9B3F-00C04F8EF466} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab

Det er så min Hijack-fil. Håber ikke der er flere problemer...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. december 2004 - 07:48 #7
Der er ikke noget snavs i loggen.

Vi plejer at fixe disse 2 i HiJackThis, når vi alligevel er igang da de blot bruger ressourcer og er unødvendige at have liggende og starte hver gang windows starter op:

O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot

Så jeg synes du skal fixe dem og ellers slå dig til ro med at snavset nu er væk.
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
14. december 2004 - 22:31 #8
Tusind tak for hjælpen :)

Pointene er på vej til dig, tonnybrandt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. december 2004 - 22:42 #9
Velbekomme og takker for point :)