Avatar billede unknown_someone Juniormester
09. december 2004 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

underholdning/selskabsleg

Jeg sidder i noget af et problem - jeg skal være med til at arrangere noget underholdning eller selskabsleg som kan udføres enten i en bus, ved morgenmaden, ved afterski eller ved en spisning. Påfundet skal helst kunne udføres uden alt for mange materialer og aldersgruppen er meget varieret (ca. 20-60).

Jeg har ledt og ledt på nettet, men næsten alt der findes inddrager spiritus, alt for mange materialer eller er for børneagtige.

Nogle der har nogle gode links eller allerhelst nogle rigtig gode idéer???
Avatar billede spine Nybegynder
09. december 2004 - 11:38 #1
lav en pubquiz.. som man gør på engelske pubber... opret en "pot" hvor deltagerne smider 5 eller 10 kroner i for at deltage.. så finder du ca 32 mellemsvære spørgsmål.. benyt evt en kombination af trivial og friske aviser... måske noget som relaterer til firmaet eller hvad det nu er for nogle mennesker... og så læses spørgsmålene op, og folk er sammen i hold af 2 eller 3.... evt lige antal afgøres ved en tie breaker, altså et sprøgsmål som ikke kan besvares helt rigtigt.. eks hvor mange meter er der fra roskilde station til city2.... præmien er så den samlede indsats..
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 11:39 #2
eller blindebuk - altid cool, hvis der er massere af tøser :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. december 2004 - 11:41 #3
Du har nok været der men:
http://www.festsange.dk/
http://www.sjov.i.dk/
http://festlige-sange.dk/index.html
???

Eller med på en lytter...
Avatar billede spine Nybegynder
09. december 2004 - 11:48 #4
phatlassse >> lol blindebuk i en bus... ja det kunne være interessant :)
Avatar billede hojben Novice
09. december 2004 - 13:04 #5
S, P eller K ;O)

Sidste juleting jeg var med til var der en konkurrence hvor man skulle besvare 20 spørgsmål om firmaet... OG de ansatte.. fx hvor mange i IT afdelingen der havde skæg!
Avatar billede jomhum Nybegynder
09. december 2004 - 21:45 #6
Der findes kun én leg der holder: Bum!!! Gerne med 3 tabellen og alle tal hvor 3 indgår....
Avatar billede hojben Novice
09. december 2004 - 22:02 #7
huh ????
Avatar billede unknown_someone Juniormester
10. februar 2005 - 11:20 #8
læg et svar dem der vil have point
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. februar 2005 - 11:22 #9
ping... (læg selv et svar så ka' vi og flere dele...)