Avatar billede nc85 Nybegynder
09. december 2004 - 08:21 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

site via include el. if?

Hey eksperter!

Jeg har et site, menuen er lavet i flash! Da menuen er lavet i flash og man bygger sitet op vil man opleve at hver gang man klikker sig ind på en ny side så vil menuen reloades!

Dette vil jeg jo gerne undgå! Derfor vil det jo være ideelt at bruge frames eller Iframes, men vil helst så vidt muligt undgå at bruge frames eller iframes!

Jeg ved man kan bygge sites op via include eller if sætninger!
Jeg ved bare ikke helt hvordan det skal gøres, så derfor håber jeg lige der er nogle der kan hjælpe!

På forhånd tak
Avatar billede nc85 Nybegynder
09. december 2004 - 09:25 #1
slet ingen der kan hjælpe?
Avatar billede morteeart Nybegynder
09. december 2004 - 09:32 #2
tag det nu roligt og kig på www.php.net/include
Avatar billede morteeart Nybegynder
09. december 2004 - 09:33 #3
og læs evt. www.eksperten.dk/artikler/404 , der står noget om opbygninge af sider med include.
Avatar billede nc85 Nybegynder
09. december 2004 - 09:34 #4
Problemet er bare det der siger mig nada!
Avatar billede heyde Nybegynder
09. december 2004 - 09:45 #5
Du kan ikke løse reload problemet ved at bruge includes eller if's. Siden vil stadig skulle reloade, når du åbner en ny del af sitet.
Jeg er heller ikke så meget for frames, men hvis du ikke vil reloade din flashmenu, er det nok den eneste vej ud af problemet...
Avatar billede morteeart Nybegynder
09. december 2004 - 10:29 #6
nc85 du fatter "nada" fordi at du ikke tager dig tid til at læse det grundigt.

Du skrev "Problemet er bare det der siger mig nada!" 2 min, efter jeg skrev de 2 links, og det er fysik umuligt at læse alt tekst på disse 2 sider på 2 min.

Så tag dig den tid det tager at lære, eller så spørg efter en færdig løsning i først omgang.
Avatar billede heyde Nybegynder
09. december 2004 - 10:34 #7
På den anden side, hvis det eneste din flashfil indeholder er en menu, burde det jo ikke være så irriterende (iriterende?) at skulle loade den hver gang. Det burde kun være første gang du kører den, at der kommer en lille forsinkelse
Avatar billede nc85 Nybegynder
09. december 2004 - 10:39 #8
det er dog ikke kun flash menuen, har også et slideshow af en billede serie, som vejer lidt mere, og derfor vil tage noget mere loading tid! Derved vil der nemlig også komme en preload hver gang en ny side loades...
Avatar billede heyde Nybegynder
09. december 2004 - 10:44 #9
Så tror jeg desværre at en form for frames er den bedste løsning.
Avatar billede nc85 Nybegynder
09. december 2004 - 10:48 #10
ok, anyway, tak for hjælpen, så hvis i begge lige lægger et svar?
Avatar billede heyde Nybegynder
09. december 2004 - 10:52 #11
Hep Hey
Avatar billede morteeart Nybegynder
09. december 2004 - 22:26 #12
ok