Avatar billede cardy Nybegynder
09. december 2004 - 00:45 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Vejledning / program til at brænde fotoalbum

Jeg har brug for kunne oprette et fotoalbum på en cd'er med undermenuer. Det skal kunne vises på DVD afspiller.
Det basale ønske er at der kommer en forside op med f.eks. 3 undermenuer: Sommeren 2002, sommeren 2003, sommeren 2004. Jeg kunne så håbe at man via DVD-afspilleren kunne vælge at gå ind i en af disse undermenuer.

Umiddelbart har jeg ingen forstand på det, men har et gæt på at det må kunne bygges op ligesom hjemmesider, bare i et andet sprog.

Vil da også gerne give noget for softwaren, specielt hvis det findes på dansk - har i øvrigt nero 6.0 - men kan kun få det til at etablere en fælles menu med miniaturebilleder.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. december 2004 - 01:11 #1
der findes en masse gratis programmer til formålet, her er en række søgelinks til en del, der burde være noget du kan bruge.
http://www.google.dk/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=photoalbum+dvd+freeware
Avatar billede cardy Nybegynder
09. december 2004 - 01:34 #2
Tak for det Nopsen - 10.300 er mange hits - er der noget du kan anbefale?
Avatar billede nopsen Ekspert
09. december 2004 - 01:36 #3
nej desværre ikke, men umiddelbart ser der ud til at være flere brugbare emner alene på den første side, men har ingen erfaring med dem.
Avatar billede burgers Nybegynder
09. december 2004 - 01:45 #4
Sonic DVD virker udmærket til fotoalbums, men jeg ved ikke om det er freeware.
Avatar billede cardy Nybegynder
09. december 2004 - 02:31 #5
burgers - cheker lige sonic dvd ud - jeg vil gerne slå fast det behøver ikke at være gratis, bare det er godt til prisen.
Avatar billede burgers Nybegynder
09. december 2004 - 10:16 #6
Jeg synes egentlig ikke Sonic DVD er særlig godt, da mulighederne ellers er rimelig begrænsede - men fotoalbums i form af Slideshows kan den da klare til UG. Ellers er der jo altid Pinnacle, som er suverænt til alt, men det koster desværre også en del...
Avatar billede cardy Nybegynder
11. december 2004 - 00:37 #7
Tja! Nu har jeg prøvet at downloade nogle forskellige demoer.
ACDSee
MAGIX Photostory kr. 200
FotoAlbum - gratis
Adope Photoshop album 2.0 ca. kr. 500,-
Pinnacle Instant PhotoAlbum kr. 100,-
Umiddelbart er Pinnacles utrolig nem og gå til - men den har sine begrænsninger hvis man ønsker noget anderledes.
Facilteter har de andre til gengæld - tror jeg - for nogle af demoerne er begrænsede lige før man komme til det sjove med at oprette menuer til dvd.
Det gratis FotoAlbum - er uoverskuelig - til gengælde findes der vist en dansk lærebog fra forlaget Libris.

Men jeg hører gerne hvis der nogen der har erfaringer med nogle af disse.
Avatar billede cardy Nybegynder
10. februar 2005 - 20:42 #8
Det ser ikke ud til at det er noget der giver den store debat, min konklusion er at Pinnacles er vinderen, idet den opretter den absolut bedste kvalitet - dog virker kan den ikke brænde på en HP bærbar. Magix Photostory bliver rost flere steder, men kvaliteten i det færdige resultat på fjernsynet er ikke noget at råbe hurra for.

burgers!!! hvis du ser dette vil jeg gerne have et svar, for så vil jeg dele point mellem dig og nopsen
Avatar billede burgers Nybegynder
10. februar 2005 - 22:23 #9
Jamen det får du da så...
Avatar billede nopsen Ekspert
10. februar 2005 - 22:28 #10
takker :)