Avatar billede krc_ Nybegynder
08. december 2004 - 15:12 Der er 4 kommentarer

Passe på ved salg af bil - privat

Hej !

Jeg har sat min bil tilsalg via dba.dk og andre sider.
Hvad skal jeg sørge for med hensyn til forsikring og afmelding/registreringsattest ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. december 2004 - 15:40 #1
Det er såmen ikke så vanskeligt. Det eneste jeg vil anbefale dig er, at insistere på at gå med køber ned på motorkontoret for at omregistrere. Jeg har solgt bil, med aftale om at køber omregistrerer inden for en uge, hvor det ikke er sket. Det blev opdaget ved at en p-bøde dumpede ind ad min dør.
Avatar billede gak Nybegynder
08. december 2004 - 16:36 #2
Isbjørnen (nanoq) har såmænd fuldstændig ret, man skal passe rigtig meget på med at være for flink!

Alternativet kan jo være at afmelde både bil og forsikring, henholdsvis hos politiet og forsikringsselskabet.
Men det kan selvfølgelig give lidt knas, hvis bilen skal prøvekøres og sådan.
  :-
Avatar billede krc_ Nybegynder
08. december 2004 - 21:15 #3
jamen det var lige præcis det jeg ledte efter. Vi bruger bilen indtil vi sælger den, så det vil sige at jeg skal insistere på at vi omregisterer bilen sammen inden han får nøglen. Forsikring er der vil ikke noget med vel ? Den opsiger jeg bare når jeg sælger.
Avatar billede gak Nybegynder
08. december 2004 - 21:29 #4
Jeg mener bestemt at forsikringen følger bilen, så du behøver faktisk ikke opsige den. Du kan så bare lægge de penge oveni, som der er tilbage på forsikringen, hvis det er ok med køberen.

Men det er ulovligt at køre rundt i en bil, der ikke er forsikret. I den forbindelse mener jeg at forsikringsselskaberne, for at ophæve en sådan bilforsikring, skal se bevis for en omregistrering eller afregistrering, inden de gør det.