Avatar billede simonsweb Nybegynder
08. december 2004 - 13:44 Der er 9 kommentarer

Åbning af en .abk .bun og .bin

Hejsa.

Tja, titlen på spg'et siger jo nok sig selv.
Er der nogen som hved hvordan man åbner disse fil typer?

".abk" ".bun" og ".bin"

Håber nogen kan hjælpe mig

Med Venlig Hilsen

Simon Duun
Avatar billede simonsweb Nybegynder
08. december 2004 - 15:38 #2
problemet er ikke hvad det er for en filtype, men hvordan
man kan åbne disse filer
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. december 2004 - 16:13 #3
filtypen er ofte tilknyttet en type program...
jeg skal ikke kunne sige om din .abk fil er en
Need for Speed: Underground Audio File eller en HP-95LX Appointment Book File

hvis du har nogen af de programmer der står listet så kan du jo prøve at åbne dem i det.

en bin fil kan være en linux executable .. det kunne også være en del af et bin/cue image som du kan mounte i daemon tools... det er svært at sige..ihvertfald for mig.

linkene kunne give et hint om hvilket program det åbnes med.

lidt baggrunds viden kunne måske hjælpe med at finde ud af det.. har du bare fundet dem tilfældigt.. ligger de under et bestemt programs mappe. eller flere forskellige programmer osv.
Avatar billede simonsweb Nybegynder
08. december 2004 - 19:29 #4
filerne, er nogle som bliver brugt i nfs underground
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. december 2004 - 20:09 #5
hvad er dit formål med at åbne dem?
normalt medmindre der i forvejen er et værktøj med til programmet til at åbne filerne i så er det ikke meningen du skal gøre det.

det kunne være de havde brugt et eller andet standard format f.eks til audio filerne men jeg vil tro at de så havde brugt den tilhørende extension som f.eks mp3.

du kan altid tage en hex editor og kigge nærmere på dem men hvis du ikke ved noget om det så kommer du ikke langt.
Avatar billede simonsweb Nybegynder
08. december 2004 - 20:46 #6
.bin filerne, gemmer en sang inde i sig. Og den vil jeg gerne have ud.
Altså Soundtracksne i NFS Underground 2 er gæmt som en .bin fil.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. december 2004 - 21:42 #7
du kan prøve med winiso eller mounte i daemon tools.
Avatar billede simonsweb Nybegynder
10. december 2004 - 13:29 #8
vil lige prøve med Winiso
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. december 2004 - 18:37 #9
og et svar hvis du kunne bruge det..