Avatar billede aero Nybegynder
15. marts 2001 - 08:43 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Fejl under installering

Hej
Jeg er ved at lægge Win98 ind på en Compaq Presario (4550 ... så vidt jeg kan huske ...). Jeg formaterede den i går, og det ser også ud til, at det hele virker fint under installationen - lige indtil den genstarter en sidste gang (efter at have søgt efter PnP enheder). Der får jeg beskeden Windows-sikkerhedsfejl - genstart maskinen. Men det hjælper ikke ret meget når jeg gør det.

Jeg har prøvet det et par gange nu, men det samme sker hver gang. Det skal siges at jeg formaterede c-drevet, og at det er en OEM-version.

På forhånd tak for hjælpen!!!
Avatar billede jolly_jay Nybegynder
15. marts 2001 - 09:04 #1
Brug den rescuedisk der følger med til compaq\'en
jeg havede næsten det samme problem, men med Win ME. Er er kun en vej ud og der er ved at bruge din rescuedisk.
Avatar billede aero Nybegynder
15. marts 2001 - 09:07 #2
Men det er en win 95 rescuedisc?! Skal jeg så til at købe en win98 opgraderings cdrom? Er der slet ingen anden udvej?
Avatar billede jolly_jay Nybegynder
15. marts 2001 - 09:09 #3
Du KAN bruge win 98 disken til at opdatere win 95, du skal bare starte installationen i windows og så siger installationen at der er fundet en ny version at windows og så installere/opdatere den til win 98, prøv det.
Avatar billede aero Nybegynder
15. marts 2001 - 09:16 #4
Tak for dine hurtige svar!

Men det er jo en OEM version, så den vil ikke gøre det, da der allerede ligger en Windows - den stopper bare installationen (jeg har nemlig prøvet det tidligere - før jeg formatterede harddisken). Er der en smutvej så man kan få OEM versionen til det alligevel?
Avatar billede jolly_jay Nybegynder
15. marts 2001 - 09:29 #5
Jeg tror ikke at der er en udvej :-(
Kender du ikke en der har en win 98 opdatering?
Ellers er der ikke mere at gøre.
Avatar billede faggot Nybegynder
15. marts 2001 - 09:31 #6
Haha... du har en Compaq.. Så er man godt nok dum!!!!
Nå, her er mit forslag til hvad du skal gøre:

1. Ta en lang gullerod, og prop den så langt op i måsen som muligt.
2. Bæl en liter kold agurkesalat-ekstrat.
3. Åbn din computer.
4. Ta dine sokker af.
Find en lighter frem og sæt ild til sokkerne... Dette burde ikke være noget problem hvis man tager PH-værdien i betragtning...
5. Når der er godt ild i sokkerne, så læg dem ned i din åbne computer.
Avatar billede hotpop Novice
15. marts 2001 - 09:36 #7
faggot> Dit indlæg strider mod ekspertens regler!
aero> her er udvejen: slet IO.SYS + COMMAND.COM + WIN.COM alle steder de fremkommer start herefter installationen af win 98 og den smutter lige ind!
Avatar billede jolly_jay Nybegynder
15. marts 2001 - 09:37 #8
Jeg håber ikke at du giver Faggot point, for han indlæg.
Avatar billede hotpop Novice
15. marts 2001 - 09:38 #9
men hvis du beslutter at jeg skal have point for mit indlæg, så har jolly jay fortjent halvdelen da han satte mig på sporet af mit svar...
Avatar billede jolly_jay Nybegynder
15. marts 2001 - 09:39 #10
tak!!!
Avatar billede hotpop Novice
15. marts 2001 - 09:41 #11
velbekomme!
Avatar billede aero Nybegynder
15. marts 2001 - 09:42 #12
Tusinde tak for hjælpen hotpop og jolly jay - nu har jeg noget at gå videre med når jeg kommer hjem fra arbejde! :-) Håber at det virker!
Avatar billede aero Nybegynder
15. marts 2001 - 09:42 #13
Selvfølgelig!!!
Avatar billede faggot Nybegynder
15. marts 2001 - 12:03 #14
jolly jumper>> Prøv lige en ordbog inden du udtaler dig!!!
Avatar billede hotpop Novice
15. marts 2001 - 13:24 #15
faggot> han mangler da kun eet bogstav i hans indlæg hvorimod du mangler to!
Avatar billede faggot Nybegynder
16. marts 2001 - 10:06 #16
hotpopper> POP POP POP POP POP POP POP

Hva\' så spadser?? Har du aldrig hørt om den fynske accent???

IDIOT!!

POP POP POP POP POP POP POP
Avatar billede hotpop Novice
16. marts 2001 - 10:11 #17
faggot> Nå så fynboere kan ikke snakke dansk? HALLO MAKKER! Det kan da godt være du er fynbo og snakker med accent, men stavemåden er sgu den samme hvor fanden man så end bor i landet!!!
Avatar billede aero Nybegynder
16. marts 2001 - 13:32 #18
faggot> Jeg synes godt nok, at det er sørgeligt at se en person er så langt ude, at han ikke har andet at give sig til end at sidde og lukke lort ud ... suk, suk ... håber du får hjælp!

hotpop & jolly jay> Tusinde tak for hjælpen! Desværre har jeg ikke fået det afprøvet endnu, da Compaq\'en ikke vil godtage rescue-disc\'en ordentligt. (efter genstart laver den C64-agtige striber hen over skærmen når den skal starte Win ...) :-)
Avatar billede hotpop Novice
16. marts 2001 - 18:16 #19
tjek lige diskettedrevet om der sidder en diskette... Lyder sådan...
Avatar billede faggot Nybegynder
17. marts 2001 - 21:06 #20
Åhh jeg er så ynkelig... Åhh jeg er så dum, men jeg har jo også haft 900 køretimer!!!

Til alle jer tabere derude!! Tjek lige:

www.faggot.dk    www.faggot.dk    www.faggot.dk
Avatar billede hotpop Novice
17. marts 2001 - 21:10 #21
jamen det er jo en dødkedelig side. Der står jo INTET der ikke står ALLE andre sider!
Avatar billede faggot Nybegynder
21. marts 2001 - 08:43 #22
hotpop>> Apropo tidligere debat ang. hvor godt man staver, burde du måske overveje ovenstående sætninger en gang til!!!
\"...står jo intet der står alle andre sider\" - Er det bare mig eller mangler der et ord?????

POP POP POP POP POP POP POP www.faggot.dk

Avatar billede hotpop Novice
21. marts 2001 - 09:32 #23
faggot> Mon ikke du skal have pudset hinkestenene? For det er bare dig, læs hvad jeg skrev kl. 21:10:30...
Lige lidt kopier og sæt ind: jamen det er jo en dødkedelig side. Der står jo INTET der ikke står ALLE andre sider! Så du er vist en halv stodder!
Avatar billede faggot Nybegynder
21. marts 2001 - 23:09 #24
hotpop>> Du har tydeligvis ikke fattet hvordan man formulerer sig på korrekt dansk. Din sætning kan fuldendes ved tilføjelse af et enkelt ord. Som f.eks:
\"....der står jo intet der ikke står PÅ alle andre sider\".

Min veen... kan du forstå?????