Avatar billede steinesen Nybegynder
08. december 2004 - 09:46 Der er 4 kommentarer

er det routeren der låser??

Hej håber der er en der kan hjælpe
Jeg har 2pc´er en bærbar og en stationær
den stationære er komplet til routeren med netværkskabel, den bærbare er komplet til trådløst.
dette køre fint når jeg skal på nettet.
Men når´jeg vil oprette et hjemmenetværk med henblik på at dele printer, så går der knuder i det. jeg kan godt se begge computere, men jeg kan ikke få adgang, den skriver"(computernavn) er ikke tilgænglig, du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresurc "
jeg har slået firewall fra, jeg har aktiveret netbios over tcp/ip uden held
Routeren er en Planet Wrt10
HJÆLP!!
Avatar billede justme Nybegynder
09. december 2004 - 23:22 #1
Umiddelbart lyder det ikke sådan, men det er meget svært at sige ud fra de oplysninger du kommer med. Som udgangspunkt, hvis PC'erne kan se hinanden (pinge) mv. så lyder det snarere som et lokalt problem med delingen af printeren på den PC som har printeren tilsluttet.
Har du givet tilladelse til at "andre" kan benytte printeren, under fanebladet "Sikkerhed" på printeren (Windows XP)?
Hvis du ikke kan se et faneblad, der hedder "Sikkerhed" i printerindstillingerne, så aktiveres det her:
Stifinder -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis - under Filer og mapper fjernes fluebenet, hvor der står "Brug enkel fildeling (anbefales)".

Hvis vi skal kunne hjælpe dig yderligere bliver du nok nødt til at oplyse dette:
-Hvilkene operativ systemer har de 2 PC'ere?
-"Planet Wrt10" hjemmeside. Kender "desværre" ikke denne router?
Avatar billede steinesen Nybegynder
10. december 2004 - 12:04 #2
Hej begge pc er med win xp pro.
www.planet.tw.com
Jeg har lige forsøgt at fjerne det flueben, men jeg
Avatar billede steinesen Nybegynder
10. december 2004 - 12:04 #3
fortsættelse:-) men jeg får samme fejlmelding
Avatar billede justme Nybegynder
10. december 2004 - 18:32 #4
Har du også været inde og højreklikke på den delte printer->fanebladet "sikkerhed" og definér hvem som må få tilgang til den, hvad står der i dette faneblad?
Linket du indsætter er ikke et link til routerens hjemmeside, hvilken hjemmeside står der i dokumentationen? Hvad står der evt. yderligere i på/i routeren?