Avatar billede ap127 Nybegynder
07. december 2004 - 22:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

scvhost32b.exe

Min firewall kommer op med om denne fil scvhost32b.exe må komme på internettet. Har indtil videre blokket den, da jeg ikke ved hvad det er for en fil. Har forsøgt at søge oplysninger om det, men har ikke kunnet finde noget. Håber der der nogen der kan hjælpe mig med om det er en fremmed fil.
Mvh Anders
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
07. december 2004 - 22:24 #1
jeg vil foreslå dig at scanne for Spy/AdWare.

www.lavasoftusa.com

her kan du hente ADAware gratis. som er et udemærket program.

www.spywarefri.dk

har også mange godt tilbud
Avatar billede haverslev Novice
07. december 2004 - 22:27 #2
Det er ihvertfald ikke en win. fil og ikke en der er tilhørende "normale" programmer

Snavs / Spyware:
Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

herefter henter du programmet HiJackThis, installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV.
Kopier hele loggen fra HJT og læg den herind - en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede ap127 Nybegynder
07. december 2004 - 22:27 #3
Det er blevet gjort op til flere gange, der bliver intet fundet. Har lige prøvet at lave hijack og får forhåbentlig en til at kigge det igennem, så må se om det løser det, men ellers tak for hjælpen
Avatar billede ap127 Nybegynder
07. december 2004 - 22:36 #4
Her er min log fil håber der nogen der vil kigge på den..

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 22:15:11, on 07-12-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Anders\Programmer\peter\Services Packs\xp sp2\WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe
c:\f1d4042b6c668e4f90f2\i386\update\update.exe
C:\Documents and Settings\Anders\Desktop\hijackthis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: PopUpCop - {DB43E4E6-FF8A-4018-8C8E-F68587A44A73} - C:\PROGRA~1\PopUpCop\PopUpCop.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Open Image in New Window - res://C:\Program Files\PopUpCop\popupcop.dll/imagenew
O16 - DPF: ppctlcab - http://ppupdates.ca.com/downloads/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://ppupdates.ca.com/downloads/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1102451810418
Avatar billede kenp Novice
07. december 2004 - 22:59 #5
umiddelbart er der ikke noget i den log! har du prøvet at slette den fil manuelt! for den er ihvertfald ikke legal.
Avatar billede ap127 Nybegynder
07. december 2004 - 23:15 #6
nej det har jeg ikke, har ikke turde, da jeg ikke helt vidste hvad det var. Men det prøver jeg.
Avatar billede haverslev Novice
08. december 2004 - 09:23 #7
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Klik på start > søg, klik på alle filer og mapper, skriv : scvhost32b.exe i øverste felt  Sæt den til at søge på C-drevet i nederste felt.

De mapper/filer den finder med teksten: scvhost32b.exe  - slettes