Avatar billede locturian Nybegynder
07. december 2004 - 21:42 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Matematik opgave

Grundet presserende spørgsmål, er point skruet i top.

Starter med at sige, at det ikke er egen opgave (Jeg er dårlig til matematik, hvorfor jeg stiller spørgsmålet her) men en opgave for en veninde - Har lovet at hjælpe, quick :)

Jeg har fået følgende informationer:

Find vinkel "V"

Summen af side A og B er 62,5cm

For mig giver det ingen mening, men måske gør det for andre ?

Sig til mig, hvis det er totalt åndsvagt formuleret, og jeg har fået opgaven forkert stillet...

Håber på respons :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
07. december 2004 - 21:58 #1
altså der er jo noget der hedder a²+b²=c², men er ikke klar over hvordan figuren ser ud eller hvilken vinkel det er man skal finde...
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 22:29 #2
Der må mangle noget i opgaven. For den der problemstilling kan man ikke bruge til noget som helst :)
Avatar billede locturian Nybegynder
07. december 2004 - 22:30 #3
Nej, fik også lige en opdatering, at det ligefrem er en "trapez"
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 22:32 #4
Det må være mere. en trapez har da rigtig nok siderne A og B men deres sum kan på uendelige måder være 62,5 :)
Avatar billede locturian Nybegynder
07. december 2004 - 22:35 #5
Efter som der kun er 4 sider, kan det vel være begrænset hvor mange løsninger der er :) - Det er de eneste info jeg har fået...
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 22:40 #6
Normalt er det de 2 paralelle sider som man kalder for A og B i et trapez.
Hvis der ikke er mere til opgaven er den uløselig, "end of story". :-)
Avatar billede pbruce Nybegynder
08. december 2004 - 01:11 #7
hej,

kan du ikke få fat i hele opgavesteksten, ville utvivlsomt gøre det lidt lettere at løse :)
Avatar billede gak Nybegynder
08. december 2004 - 02:05 #8
> locturian

Som der gøres opmærksom på fra adskillige sider, er opgaven umulig at løse på nuværende tidspunkt i den form, du har givet.
Der er slet ikke tilstrækklige oplysninger.

Et trapez kan i øvrigt både være ligesidet og ikke-ligesidet!

  :-  :-
Avatar billede locturian Nybegynder
08. december 2004 - 08:32 #9
I har nok ret, jeg er som sagt ikke det største videnskabelige geni, og opgaven var en venindes... Men i skal da have lidt point for forsøge alligevel, så smid et svar, så deler jeg lidt jule-point ud ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 08:36 #10
Så opgaven kommer ikke?
Avatar billede locturian Nybegynder
08. december 2004 - 08:37 #11
Jeg har ikke fået flere informationer end dem jeg har præsenteret :(
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 08:41 #12
Jamen så er der jo ikke så meget at gøre..
Udover man evt. selv kunne bestemme en sidste oplysning og blev resultatet 1 af mange mulige løsninger?
Avatar billede gak Nybegynder
08. december 2004 - 13:08 #13
Hvis man blot yderligere havde fået oplyst størrelsesforholdet
imellem de perallelle sider og at det var et ligesidet trapez,
så havde det kunnet løses!

Avatar billede gak Nybegynder
08. december 2004 - 13:09 #14
perallelle = parallelle
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
08. december 2004 - 16:38 #15
vil nu mene 5 point er nok i denne sammehæng da du ikke har fået svar på en uløselige opgave, men lægger da lige et svar hvis du er i julehumør :)
Avatar billede locturian Nybegynder
08. december 2004 - 18:44 #16
10 point til alle med svar, og så må tøsen lære at give lidt mere brugbare informationer :) God december til jer alle :)
Avatar billede locturian Nybegynder
08. december 2004 - 18:45 #17
Nå, der kom jeg til at give 66 point til hver :) Nå, skid hul i det - God december alligevel :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
08. december 2004 - 19:27 #18
hehe tak i lige måde :)