Avatar billede jacob9001 Nybegynder
07. december 2004 - 21:17 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Min computer bliver ved med at genstarte!

Hej med jer.

Jeg har fået et problem:

Min computer bliver ved med at genstarte, allerede inden XP er åbnet.

Den kommer med en meddelelse om at der er gået noget galt ved opstart og at jeg derfor kan vælge Safe Mode i forskellige varianter.

-Men uanset hvilken startmode jeg vælger, går computeren alligevel tilbage og genstarter.

Jeg har forsøgt at genstarte med XP Cd'en, men dette hjælper ikke. -Jeg har ikke lyst til at geninstallere XP, selvom de´t jo nok ville løse problemet...

Med CD'en kan jeg dog dog i det mindste nå frem til en kommandoprompt, og her har jeg kørt chkdsk og derefter chkdsk /p, så nu er jeg nået til et punkt hvor computeren stadig kommer med en fejlmeddelse med valg af Safe Mode, men ligemeget hvilken mode jeg vælger, går computeren blot i blå skærm og bliver stående dér...

Der var en virus fremme for nogen tid siden som vist nok forårsagede dette problem, men jeg har en fuldt opdateret version af Norton AV + Firewall, så det burde da ikke kunne være det der er galt... ?

Anyone?...

Kh. Jacob.
Avatar billede haverslev Novice
07. december 2004 - 21:21 #1
Hiv netkablet ud først.

Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice på cd-rom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.

Snavs / Spyware:
Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
07. december 2004 - 21:38 #2
Okay, jeg er i gang med at reparere nu...

Indtil videre tak skal du have. Jeg vender tilbage når den er færdig med at arbejde
Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
07. december 2004 - 22:13 #3
jeg har været ude for det samme og du har ikke anden mulighed end at geninstallere din computer sorry
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
07. december 2004 - 22:24 #4
Desværre...

Har nu kørt reperation af C:
Men den standser stadig i blå skærm. Musen dukker op og virker upåklageligt, men desværre er der intet at klikke på.

Den reagerer ikke ved ctrl alt del. Øv.
Har du mon flere forslag?
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
07. december 2004 - 22:27 #5
stoner forever --> Dét lyder ikke godt. Hvad var der galt? Altså hvad er egentlig problemet?

Og hvis jeg skal i gang med en geninstallering, er der så noget som helst jeg kan gøre for ikke at miste mine dokumenter?
Avatar billede haverslev Novice
07. december 2004 - 22:32 #6
Prøv om du kan trykke på CTRL+ALT+DEL og gå op i filer, vælg nyt job og skriv:
explorer.exe og se om ikke den viser det hele normalt.
Herefter kører du spybot/virus som beskrevet tidligere
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
07. december 2004 - 22:41 #7
haverslev --> desværre, den reagerer overhovedet ikke på CTRL/ALT/DEL, heller ikke selvom jeg holder dem nede i længere tid (hvilket plejer at få computeren til at genstarte).

Jeg kan som sagt godt komme ind til en kommandoprompt. Kan jeg stille noget op dérfra? som nævnt har jeg kørt chkdsk herfra (fordi jeg så på et andet debatforum at dét muligvis kunne hjælpe...), men dette har altså ingen effekt haft, udover at jeg nu kommer så "langt" som til blå skærm...
Avatar billede nopsen Ekspert
07. december 2004 - 22:45 #8
står der en fejlmeddelelse på den blå skærm, evt efterfulgt af en fejlkode?
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
08. december 2004 - 04:25 #9
nopsen --> Den blå skærm er helt tom. musen kan som nævnt flyttes rundt, men kan jo ikke rigtig bruges til noget. Ingen reaktion ved tryk på CTRL/ALT/DEL eller windows-tasten eller nogen som helst andre taster for den sags skyld.

Den bliver stående i blå skærm, og jeg er nødt til at hive stikket ud for at få computeren lukket igen.
Avatar billede c-holst Novice
08. december 2004 - 06:34 #10
er din disk ntfs eller fat32. Ved du det ikke, kan du finde ud af det med din xp cd, hvis du går frem som om du vil slette drevene.
Avatar billede offenbach Nybegynder
08. december 2004 - 11:25 #11
Hej jacob...
Jeg har desværre samme problem og det skyldtes en defekt i min ramblok...jeg har flere pc'er og da jeg her i aftes prøvede at bytte de ramblokke om var problemet løst.
du kan eventuelt prøve at køre en memtest på din maskine og hvis der er fejl på ram vil det hurtigt vise sig..
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
08. december 2004 - 11:36 #12
c-holst --> Jeg ved ikke med sikkerhed hvilken type min PC er. Vil det fremgå hvis jeg gør som du foreslår? Og kan jeg ikke komme til rent faktisk at slette drevene hvis jeg prøver?
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
08. december 2004 - 11:37 #13
offenbach --> Gjorde din computer nøjagtig det samme? Jeg vil prøve at tage noget ram ud og genstarte...
Avatar billede offenbach Nybegynder
08. december 2004 - 12:15 #14
ja den genstartede med det samme efter at den havde bootet op den kunne godt kører bios og opstarten men der var ingen skærm
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
08. december 2004 - 12:18 #15
offenbach --> Har nu forsøgt med hhv. kun den ene og kun den anden RAM-blok, og har byttet rundt på deres placering, men intet er forandret. Stadig kun blå skærm uden reaktion.
Jeg er på nippet til at geninstallere nu.
Avatar billede offenbach Nybegynder
08. december 2004 - 13:03 #16
jacob hvis du genindlæser din xp og nøjes med at markere opdatere sker der intet ved de filer mm som du har liggende på din pc...
Jeg håber at det løser dine problemer
Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
08. december 2004 - 14:44 #17
den kom med en blå skærm og genstartede og jeg kunne heller ikke trykke ctrl alt delete

så jeg havde kun en mulighed og det var at indstalere xp igen desvæære
Avatar billede c-holst Novice
08. december 2004 - 14:51 #18
Der kommer ingen Beepcodes?

Jo det kan du hvis du fortsætter efter den opgørelse af dine drev, hvor du kan vælge hvilket drev du vil slette.

Prøv at afbryde strømmen, pille låget af din maskine, og find det lille runde batteri, pil det ud i en halv time. sæt det i igen

pil alle unødige indstikskort  og eksterne enheder ud. Ud med unødvendige drev

tjek at alle kabler sidder som de skal

genstart
Avatar billede jacob9001 Nybegynder
08. december 2004 - 18:00 #19
Kære alle.

Jeg har nu geninstalleret XP. Jeg valgte at starte med XP CD og valgte at overskrive partitionen med XP på. -Altså modsat Reparer, som jeg prøvede tidligere.
Resultatet blev at XP nu funker igen, og alle dokumenter og programmer er der tilmed stadig... Så alt er (relativt) godt igen. -Ingen af de programmer jeg havde installeret, kan dog køre nu, selvom de stadig er på maskinen. Den kan ikke finde startfilerne når jeg prøver at køre dem.

Men dette er et mindre problem i fh.t. genstart/blå skærm problemet.

Jeg vil give mine points til offenbach og haverslev til deling. Tak for hjælpen til alle andre også! :-)

Er der så ikke noget med at I skal give et svar, før jeg kan give point?

Vh. Jacob
Avatar billede haverslev Novice
08. december 2004 - 19:35 #20
godt det kører igen  ;-)
Avatar billede offenbach Nybegynder
09. december 2004 - 00:00 #21
tillykke med rep af pc...det glæder mig