Avatar billede lause Nybegynder
07. december 2004 - 15:42 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke boote

Hej
Jeg har downloaded Suse 9.1 iso. Image.
Brændt en CD som foreskrevet!! men får beskeden at der ikke en Bootable cd!!
Hvad gør eller ikke gør jeg??
ville gerne prøve Suse af før jeg købte pakken..
M.v.h.
Lause
Avatar billede mrtias Nybegynder
07. december 2004 - 15:44 #1
Lige en lille reminder som garanteret ikke er problemet: Sæt Cd-Drevet som 1st Boot. :)
Avatar billede lause Nybegynder
07. december 2004 - 15:46 #2
>Har jeg gjort...er der noget "brænding" der kan være forkert??
Lause
Avatar billede mrtias Nybegynder
07. december 2004 - 15:47 #3
Tjah... Kan jo godt ske du skal prøve at brænde den igen med Nero eller lign. program.
Avatar billede mrtias Nybegynder
07. december 2004 - 15:50 #4
Evt. brænd den som Bootable disk ! :D
Avatar billede gozar Nybegynder
07. december 2004 - 16:32 #5
Har du flere cd-rom drev i computeren så prøv det andet.

Hvilket bundkort har du?
Hvilke cd-rom drev har du?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 16:50 #6
Du har downloadet den som en ISO fil du skal brænde den som IMAGE
Avatar billede lause Nybegynder
07. december 2004 - 19:31 #7
Mrtias: Bruger Nero!!Når ejg sætter til at brænde som bootable disk, så får jeg den besked at der ikk er plads nok på CD.. mærkeligt..
Gozar: Kan godt Boote med andre CD. dom f.eks. XP.
Helgec: Og det er .. eller hvordan.

M.v.h.
Lause
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 19:39 #8
Det er en bootable disk, jeg har godt hørt at hvis nero skal brænde SuSE 9.1 så fylder den for meget
Prøv at downloade Daemon tools åbne din ISO fil i det værktøj og så udelad f.eks. dokumentationen så kan den være på din CD
Avatar billede lause Nybegynder
07. december 2004 - 21:46 #9
Helgec: Prøver det og CloneCD..
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 21:53 #10
Jeg har lige selv prøvet det for at være sikker på der var hold i mit snak, hvis du fjerner "dosutil" og "documentation" kommer du ned på 650,1 MB
og nu vil jeg op og se Morse
Avatar billede lause Nybegynder
07. december 2004 - 22:41 #11
tak for hjælpen
lause
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 22:11 #12
Og det virker stadig ikke for dig ?????
Avatar billede lause Nybegynder
19. december 2004 - 11:59 #13
hej jo da...det kan du godt sige..et ellers andet gik galt og Linux overtog hele Pc'en.. så nu er jeg ved at prøve at få rettet op på det..:-)
beklager men jeg troede at jeg havde lukket denne for længe siden..
Lause
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2004 - 22:04 #14
Du har så vidt jeg kan se hverken lukket eller tildelt point for den hjælp du har fået