Avatar billede sanded Nybegynder
07. december 2004 - 15:16 Der er 11 kommentarer

Intel 4 3,4 GHZ - 90 Celcius.

Jeg søger her hjælp fra personer, som har lignende ->

Asus motherboard = socket 775
intel pentium 4, 3,4 GHZ in a box.

Har i "problemer" med at jeres heat ligger på 90 grader celcius?

jeg bruger IKKE kølepasta, men blot "tyggegummi" thermal grej.

håber nogen har samme processor / problem.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 15:18 #1
Noget ordentlig kølepasta kunne sikkert godt gøre det bedre.
Nu ved jeg ikke hvilken køler du har, men har du også checket at den ikke kører ved for lave omdrejninger ?
Avatar billede sanded Nybegynder
07. december 2004 - 15:28 #2
den kører på 2500 rps og har ikke mulighed for at rette dette desværre.

mener det er en zulemand, men det er in a box, så derfor passer den (burde den gøre).
Avatar billede peet-49 Novice
07. december 2004 - 15:41 #3
Tjek om klemmerne sidder rigtigt på og, at der ikke er noget knægget.
Avatar billede sanded Nybegynder
07. december 2004 - 15:47 #4
Tjek om klemmerne sidder rigtigt på og, at der ikke er noget knægget.

Her har du så fat i noget rigtigt, for jeg synes ikke jeg kan få sat den ene klemme i bund som de andre, men den sidder nu ok fast vil jeg mene, men har squ min tvivl.

Jeg tør jo ikke bare MASE den ned i bundkortet som om jeg maste en kakkelak :/ - MEN - varmen stiger til 90 grader ca. og "stopper" så her med at svinge mellem 89 - 91 grader.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. december 2004 - 17:50 #5
Jeg har en 3,6 GHz overclocked til 4,0 GHZ, men med en Zalman 7000B CU køler med silver kølepasta, og det giver mig en temp på 55 grader. Det skal siges, at ud over 2 fans i PSU, så har jeg 2 der sidder på forsiden som blæser indad, og 2 på bagsiden der suger ud.
I den sammenhæng mener jeg det er vigtig med god luftudskiftning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2004 - 21:05 #6
90 grader????

Har du tjekket at blæseren sidder korrekt og ikke suger i ´stedet for at blæse?

Det lyder nemlig som om den slet ikke kører el. vender forkert...
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
08. december 2004 - 09:10 #7
HVis blæseren sidder som den skal er det ikke noget problem...

Men hvor sidder temp føleren..... på dit bundkort... hvis den sidder LIGE under kærnen på prosesser skal det nok passe den er så varm... men det gør de normalt ikke.. sidder den bare 1-2 cm væk falder tempen dramatisk..

Jeg ville godt lige vide hvad det er for et mobo du har....

Kan også være en fejl i bios.... er den flashed til den nyeste? Men ved dog kun a Abit har problemer med det og ikke asus....
Avatar billede ole_sahl Nybegynder
20. december 2004 - 17:25 #8
Når du montere blæseren skulle du gerne høre fire klik hvis den ene ikke er lige så stram som de første tre så prøv at dreje den en kvart omgang imod uret med en skruetrækker. Prøv så at presse den ned i bundkortet igen.

Køre selv med en P4 3,4 Ghz Prescot og et 775 bundkort og temperaturen på min ligger omkring 45 - 53 grader. Det er lige i overkanten når din når op på 90 det holder ikke i længden.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 12:56 #9
Lukketid ? ?
Avatar billede sanded Nybegynder
21. februar 2005 - 22:25 #10
dragonknight : Lukketid ? ? == Ingen Svar kommet..
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
22. februar 2005 - 18:02 #11
det beder man jo om når problemet er løst :)